Zdjęcie Argentyńczyka i Portugalczyka zastanawiających się nad szachownicą na kolejnym ruchem zyskało niesamowitą popularność w mediach społecznościowych, a także wywołało mnóstwo komentarzy i analiz. Do tej pory na profilu Messiego polubiło je prawie 30 mln użytkowników, a na profilu Ronaldo około 39 milionów. To element kampanii reklamowej jednej z marek odzieżowych zatytułowana "Zwycięstwo to stan umysłu". Autorką zdjęcia jest Annie Leibovitz, słynna amerykańska fotografka. Okazało się, że zdjęcie nie zostało zrobione razem piłkarzom. Leibovitz sfotografowała ich oddzielnie i potem fotograsie zostały połączone w jedną całość. Nie jest jednak tak, że obaj zawodnicy pałają do siebie nienawiścią. Obaj jednak są przeambitni, uwielbiają rywalizację i nie znoszą - zwłaszcza Ronaldo - porażek. Na dodatek przez lata grali przeciwko sobie w największych hiszpańskich klubach - Realu Madryt i Barcelonie. Ronaldo pięć razy dostał "Złotą piłkę", Messi siedem. Portugalczyk pięć razy wygrał Ligę Mistrzów, Argentyńczyk cztery. Jeszcze jeden szczegół przykuł uwagę dziennikarzy Eurosportu - rozstawienie na szachownicy pionków i figur. Zastanawiali się, kto może wygrać tę partię, a może to jakaś rozgrywka arcymistrzów. Okazało się, ze rzeczywiście nic nie pozostawiono przypadkowi, nawet wynik szachowej rozgrywki. Dziennikarzy ustalili, że na szachownicy odwzorowano pojedynek między arcymistrzami Amerykaninem japońskiego pochodzenia Hikaru Nakamurą i Norwegiem Magnusem Carlsenem, który odbył się w norweskim Stavenger. Mecz zakończył się remisem. Carslen skomentował na twitterze odkrycie dziennikarzy dość zagadkowo. "Druga największa rywalizacja w naszych czasach naśladująca największą".