Jak poinformował brazylijski Instytut Turystyki Embratur w opublikowanym we wtorek raporcie, kibice i turyści, którzy w 2014 roku przyjadą na mundial, podczas trwania imprezy wydadzą blisko 11,4 miliarda dolarów. Około 70 procent tej kwoty mają wygenerować sami Brazylijczycy (8,3 miliarda dolarów). Natomiast zagraniczni entuzjaści piłki nożnej mają wydać podczas MŚ około 3,1 miliarda dolarów. Prezes Embratur Flavio Dino, cytowany przez państwową agencję informacyjną Agencia Brasil, powiedział, że przeżywający ostatnio kryzys sektor turystyczny czekają żniwa. Dochody pochodzące z organizacji MŚ 2014 określił jako bardzo ważne dla tamtejszej gospodarki. - Ważne podkreślenia jest to, że będą to pieniądze bezpośrednio pochodzące od turystów - powiedział Dino. Organizatorzy spodziewają się, że w przyszłym roku do Brazylii przybędzie około 600 tys. sympatyków futbolu. Jest to trzydziestokrotnie wyższa liczba aniżeli podczas czerwcowego Pucharu Konfederacji, na który przyjechało około 20 tys. zagranicznych gości. Według Instytutu Embretur od 12 czerwca do 13 lipca 2014 roku 12 miast, które będą gościć mecze turnieju, odwiedzi ponad 3 miliony osób.