Reklama

Reklama

Euro 2012: Wrocław stawia na różnorodność

Imprezy sportowe, koncerty, targi, kongresy i widowiska rodzinne to najważniejsze imprezy, które operator powstającego we Wrocławiu stadionu piłkarskiego na Euro 2012, firma SMG będzie organizowała po zakończeniu turnieju.

Jak poinformowała Magdalena Pawłowska, obecnie opracowywane są koncepcje 8-10 dużych imprez, które zostaną zorganizowane w przyszłym roku.

Reklama

"Jest jednak jeszcze za wcześnie, żeby ujawniać szczegóły. Kalendarz rozgrywek i warunki współpracy z UEFA wskazują, że duże imprezy nie związane z futbolem będą mogły się odbyć na wrocławskim stadionie po Euro, na przełomie lipca i sierpnia" - dodała.

Firma SMG została wybrana na operatora na początku lutego 2010 r. Umowę podpisano na 12 lat, a za zarządzanie stadionem firma rocznie otrzyma ok. 7 mln zł.

Na początku stycznia operator poinformował, że prowadzi negocjacje w sprawie zorganizowania we wrześniu walki bokserskiej Tomasza Adamka z Ukraińcem Witalijem Kliczką. Obecnie rozmowy trwają, a żadna umowa nie została jeszcze oficjalnie podpisana.

Pod koniec stycznia ogłoszono także przetarg na świadczenie usług gastronomicznych i cateringowych. Przetarg obejmuje swoim zasięgiem trzy obszary działalności na stadionie - 32 kioski gastronomiczne, Sport Bar oraz strefę VIP, w skład której wchodzą m.in. loże VIP, Business Club i Centrum Konferencyjne.

W połowie marca zakończyła się natomiast sprzedaż lóż na stadionie. 22 luksusowe pomieszczenia zostały zarezerwowane w ciągu jednego wieczora, głównie przez przedsiębiorców z Wrocławia. Loże to wydzielone, dwunastoosobowe pomieszczenia, w których znajduje się m.in. minibar, łazienka i wyjście na taras. Prawa do korzystania z pomieszczeń sprzedawane były w czterech pakietach - brązowym, srebrnym, złotym i platynowym. Ich roczny koszt wynajmu wynosi od 200 tys. zł za pakiet brązowy do 1,5 mln zł za pakiet platynowy.

W kwietniu ogłoszono także, że jednym z pierwszych wielkich przedsięwzięć na otwarcie stadionu będzie 3 września "Monster Jam", czyli rywalizacja potężnych amerykańskich półciężarówek tzw. Monster Truck. W sierpniu na nowym stadionie swoje mecze ligowe ma natomiast rozgrywać Śląsk Wrocław.

Pawłowska zaznaczyła, że koszty utrzymania stadionu zależą od liczby i rodzaju organizowanych imprez, widzów, a także najemców poszczególnych przestrzeni na obiekcie. "Trudno je określić precyzyjnie na lata do przodu. Będą one jednak pokrywane z przychodów z organizacji imprez, w tym konferencji i kongresów, praw reklamowych, sprzedaży miejsc biznesowych i lóż VIP oraz wynajmu powierzchni komercyjnych, także na biura" - podkreśliła.

SMG ma siedzibę w Filadelfii (USA). Jest jedną z największych i najbardziej doświadczonych na świecie firm świadczących usługi w charakterze prywatnego operatora publicznych obiektów widowiskowych. Zarządza arenami, stadionami, teatrami oraz centrami naukowymi, targowymi i kongresowymi, m.in. stadionem Louisiana Superdom czy centrum wystawowym Moscone Convention Complex w San Francisco. Firma organizuje rocznie ok. 10 tys. imprez w 216 obiektach. Zarządza dziewięcioma stadionami, dysponującymi w sumie ponad 470 tys. miejsc.

Dowiedz się więcej na temat: W.E. | impreza | Euro 2012

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje