Ekstraklasa bez sponsora?
Ogłoszony przez Polski Związek Piłki Nożnej przetarg na głównego sponsora piłkarskiej ekstraklasy wygrała Idea. Umowa ma wejść w życie od stycznia 2005 roku, ale może być z tym spory kłopot.
Jak informuje "Życie Warszawy" umowa może nie zostać podpisana. Chodzi oczywiście o pieniądze.
Idea chce, żeby jej nazwa i logo pojawiło się na koszulkach wszystkich piłkarzy ekstraklasy, stadionach, a także w oficjalnym logo i nazwie rozgrywek.
Przedstawiciele klubów uważają, że kwota oferowana przez operatora telefonii komórkowej (31.6 mln złotych) jest za niska za tak duży pakiet.
"Suma wydaje się wystarczająca tylko w wypadku, jeśli wyłączność na pokazywanie rozgrywek ekstraklasy pozostanie w rękach stacji Canal Plus. Jednak od lipca przyszłego roku, przynajmniej część spotkań, może być transmitowana w niekodowanej telewizji (PZPN i Sportfive ogłosiły w tej sprawie przetarg, termin składania ofert upływa 21 stycznia 2005 r.). Przedstawiciele klubów uważają, że w tej sytuacji prawa, które nabywa Idea, są warte znacznie więcej" - czytamy w "ŻW".
W środę ma dojść do spotkania przedstawicieli PZPN, PLP, i firmy Sport Five (pośrednika w negocjacjach z Ideą).