Konstrukcja stalowa składa się z 72 słupów oraz 72 elementów tzw. pierścienia ściskanego. Każdy ze słupów ma ponad 30 metrów wysokości i waży 40 ton. Elementy stalowego pierścienia ważą po 48 ton każdy. Montowanie odciągów ukończonego pierścienia już się rozpoczęło, ale - ze względu na rozmiar spawanych elementów - prowadzone jest na terenach przylegających do stadionu. Odciągi dostarczone zostały bowiem na budowę w dwóch częściach, z których każda ma 30 metrów długości. Scalone odciągi wraz z tzw. zastrzałami oraz zmontowanymi wcześniej słupami utworzą 72 pylony, które będą stanowiły elementy podtrzymujące całą konstrukcję linową dachu. Sam ruchomy dach Stadionu Narodowego będzie unikatowym w skali światowej rozwiązaniem technicznym. Będzie zawieszony na stalowych linach, a na środku, nad centralną strefą boiska, zawiśnie gigantyczna, 70-metrowa i ponad stutonowa iglica. W razie potrzeby, na przykład nagłego deszczu, specjalna materiałowa membrana w ciągu kilkunastu minut rozciągnie się na przestrzeni otwartej nad płytą boiska. Kiedy deszcz przestanie padać, dach będzie mógł się schować do specjalnego pomieszczenia w iglicy. To rozwiązanie ma dodatkową zaletę - zamknięty dach poprawi akustykę budynku co ma szczególne znaczenie przy organizacji koncertów. Równolegle z montażem konstrukcji stalowej prowadzone są prace przy montowaniu prefabrykatów trybun i schodów kaskadowych, a także roboty wykończeniowe i instalacyjne na poziomach od minus 4 do plus 1. Trwa montaż elewacji aluminiowo-szklanej oraz pierwszych 8 wind osobowych. Stadion Narodowy w Warszawie (55 tys. miejsc, koszt 1,915 mld złotych) jest jednym z czterech obiektów, które gościć mają mecze piłkarskich mistrzostw Europy 2012. Pozostałe powstają w Gdańsku (630 mln, 44 tys.), Poznaniu (537 mln zł, 42 tys.) i Wrocławiu (853 mln, 40 tys.).