- Poznań rozpoczął kampanię reklamową, której celem jest serdeczne powitanie kibiców zagranicznych. Na plakatach fani futbolu będą mogli przeczytać życzenia dobrej zabawy w Poznaniu napisane w ich ojczystych językach - powiedział rzecznik prezydenta Poznania Rafał Łopka.Plakaty powstały we współpracy z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu i są eksponowane w miejscach, w których pojawią się goście z Chorwacji, Irlandii, Włoch i innych krajów, czyli na lotnisku, dworcach kolejowych i drogach dojazdowych do stadionu.Spośród projektów przygotowanych w ramach zajęć studentów Uniwersytetu Artystycznego, została wybrana propozycja Magdaleny Waszak. - Zależało mi, by przekazać kibicom życzenia dobrej zabawy oraz by ramię w ramię świętowali udział swoich drużyn w turnieju, bez negatywnych emocji, za to w atmosferze fajnej zabawy - powiedziała autorka plakatu.Plakaty, poza tymi eksponowanymi na ulicach będą, dodatkowo wydrukowane w pięciu wersjach językowych - po angielsku, chorwacku, irlandzku, włosku oraz po polsku - w limitowanej i oznaczonej edycji 2012 egzemplarzy. Otrzymają je m.in. dziennikarze oraz kibice w ramach konkursów i wydarzeń towarzyszących turniejowi. Kilkanaście plakatów posłuży do zdobycia cennych podpisów piłkarzy, a następnie trafi na aukcje charytatywne.