Spółka BIEG 2012 nadzoruje w Gdańsku sprawy związane z projektowaniem i budową stadionu na EURO 2012. Do kompletu dokumentów, dołączony zostanie wniosek o wydanie pozwolenia na budowę najważniejszej decyzji administracyjnej zezwalającej na rozpoczęcie i prowadzenie inwestycji. Najpóźniej do 8 sierpnia 2008 r. spółka BIEG 2012 złoży ten wniosek wraz z projektem budowlanym oraz dodatkowymi dokumentami (m.in. wymaganymi uzgodnieniami, opiniami, pozwoleniami, oświadczeniem stwierdzającym prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu) na ręce wojewody pomorskiego. Projekt budowlany, jest także podstawą opracowania projektu wykonawczego, według którego zostanie zrealizowana inwestycja. Ma wpłynąć do gdańskiej spółki, zgodnie z harmonogramem w dwóch częściach: pierwsza - dotycząca prac ziemnych i melioracyjnych - do końca września 2008, oraz dokumentacja wykonawcza budowy stadionu - do końca grudnia 2008. Baltic Arena, gdzie mają być rozegrane trzy mecze w grupie i ćwierćfinał piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku, ma być gotowa do końca 2010 roku, tak by na wiosnę roku następnego można było już na tym obiekcie rozgrywać mecze. Baltic Arena będzie obiektem o długości 227 m, 194 m szerokości i 45 m wysokości. Dach będą podtrzymywać 82 stalowe przęsła, każde o wadze 66 ton. Płyty zadaszenia będą wykonane z poliwęglanu w 6 odcieniach bursztynu. Wokół stadionu będą dwie promenady o łącznej powierzchni 16 tys. m. kw. Na płytę boiska będzie można przedostać się 4 tunelami. Na stadionie będą 22 klatki schodowe i 7 wind. Stadion wraz z obiektami towarzyszącymi powstanie na działce o powierzchni 34 hektarów. Będzie miał 7 poziomów nadziemnych i 1 podziemny. Stadion będzie miał kubaturę równą ośmiu gdańskim Bazylikom Mariackim (największy gotycki, ceglany kościół w Europie - wyj. PAP) czy też trzem halom widowiskowo sportowym, która powstaje na granicy Gdańska i Sopotu. Z ogólnej liczby 44 tysięcy widzów, którzy będą mogli oglądać mecze, 1500 miejsc przewidziano dla VIP-ów. Deszczówka zbierana będzie do zbiornika o pojemności dwóch i pół tysiąca metrów sześciennych. Podlewana będzie nią murawa stadionu, woda ta zasilać ma też toalety. Według projektu parkingi przy stadionie będą mogły pomieścić 1800 aut osobowych, 160 autokarów czy ciężarówek. Długość żywopłotów na parkingu wynosić będzie 1,6 km, planuje się posadzenie 216 drzew takich jak klon, jawor, olsza czarna, brzoza omszona, grab pospolity, jesion wyniosły czy ambrowiec amerykański. W założeniu projektantów, nie tylko bryła stadionu nawiązywać będzie do bursztynu, zaokrąglone kształty, nawiązujące do rozrzuconych kamieni będą miały ławki, zadaszenia kontenerów kasowych, parkingów rowerowych. Podświetlenie tych elementów będzie koloru bursztynowego. Kołowroty, będą miały przepustowość obliczoną na 600 osób, co daje liczbę około 12 tysięcy osób na godzinę, które będą mogły dostać się na stadion przez jedno z trzech wejść dla kibiców. Oświetlenie płyty boiska będzie mieć wartość 2000 luxów, a odległość linii autowej od pierwszego rzędu trybun wahać się będzie od 6 do 10 metrów. Jak poinformowano na czwartkowej konferencji prasowej całkowity czas ewakuacji widzów z trybun wynosić ma 8 minut. Koszt budowy stadionu to 623 miliony złotych, z czego 134 miliony pochodzić będzie z budżetu miasta, 144 miliony z budżetu państwa, zaś 345 milionów z kredytu zaciągniętego przez gminę bądź z emisji obligacji. Koncepcja funkcjonowania stadionu przewiduje nie tylko organizowanie spotkań piłkarskich, lecz również przeprowadzanie rozmaitego rodzaju konferencji czy sympozjów. Miałyby one odbywać się w salach VIP-owskich.