Reklama

Reklama

T-Mobile Ekstraklasa popularniejsza od Premier League

240 rozegranych meczów, 32 760 minut transmisji, 12,5 miliona osób w wieku powyżej czterech lat widziało przynajmniej pięć minut jakiekolwiek meczu w telewizji, średnio 1,6 miliona widzów przed telewizorami w każdej kolejce. Tak w skrócie przedstawia się oglądalność T-Mobile Ekstraklasy w sezonie 2012/13.

A szczegóły? Najwięcej widzów zgromadziła kolejka numer 12 - w sumie oglądało ją 3,28 milionów osób. Właśnie w tej serii spotkań odbył się szlagier jesieni, w którym Lech Poznań grał z Legią Warszawa. Mecz pokazywany był na żywo na trzech antenach: Canal+ Sport, Polsat Sport i TVP 1 i zgromadził łączną widownię na poziomie nieco ponad dwóch milionów (dokładnie 2 056 000). To rekord poprzedniego sezonu. Zresztą drugim najchętniej oglądanym spotkaniem był rewanż w Warszawie - mecz w sumie na tych samych trzech antenach oglądało 1 765 000 widzów.

Reklama

Z kolei spotkanie Śląska Wrocław z Legią Warszawa było najchętniej oglądanym przy okazji transmisji na dwóch antenach: Polsatu Sport i Canal+ Sport. Łącznie zasiadło przed telewizorami 610 tysięcy osób. W ogóle mecze Śląska pokazywane na dwóch antenach gromadziły liczną publikę. Spotkanie z Jagiellonią Białystok we Wrocławiu oglądało 457 tysięcy widzów, natomiast z Koroną w Kielcach 444 tysiące. Dużą widownię (492 tysiące) zgromadził także mecz wrocławian z Górnikiem Zabrze, ale transmitowany był na trzech kanałach - Polsacie Sport, Canal+ Family oraz nSporcie.

Jeśli chodzi natomiast o średnią oglądalność meczów T-Mobile Ekstraklasy w poszczególnych kanałach, wyglądała ona następująco:

Polsat Sport ( 167 000)

Canal+ (141 000)

Canal+ Family (122 000)

Canal+ Sport (110 000)

Polsat Sport Extra (83 000)

nSport (46 000)

Co ważne, T-Mobile Ekstraklasa cieszy się większą popularnością niż inne ligi zagraniczne. Mecze angielskiej Premier League w stacjach Canal+ oglądało w zeszłym sezonie średnio 36 tysięcy widzów, hiszpańskiej Primera Division 49 tysięcy, a francuskiej Ligue 15 tysięcy. Z kolei polska pierwsza liga miała średnią oglądalność na poziomie 44 tysięcy widzów.

Średnia widownia przed telewizorami meczów poszczególnych klubów w sezonie 2012/13:

Legia Warszawa (350 000)

Śląsk Wrocław (317 000)

Lech Poznań (282 000)

Lechia Gdańsk (251 000)

Podbeskidzie Bielsko-Biała (207 000)

Jagiellonia Białystok (201 000)

Wisła Kraków (185 000)

Korona Kielce (181 000)

Zagłębie Lubin (181 000)

Widzew Łódź (167 000)

Pogoń Szczecin (165 000)

PGE GKS Bełchatów (164 000)

Górnik Zabrze (161 000)

Piast Gliwice (157 000)

Ruch Chorzów (157 000)

Polonia Warszawa (146 000)

I na koniec jeszcze jedna ciekawostka. Mając na uwadze mecze bez powtórek, a zatem transmisje na antenie Canal+ Sport T-Mobile Ekstraklasy przegrała pod względem oglądalności tylko z dwoma innymi meczami. Półfinał Ligi Mistrzów między Realem Madryt a Borussią Dortmund na żywo widziało 564 tysiące widzów, natomiast Gran Derbi FC Barcelona - Real 282 tysiące. Trzecie miejsce należy już do meczu Śląsk Wrocław - Legia Warszawa, który na antenie Canal+ Sport oglądało 239 tysięcy osób. To dużo więcej niż na przykład derby Manchesteru (188 tysięcy), czy finał Ligi Europy (176 tysięcy).

***

Dane: MEC wg Nielsen Audience Measurement dla Ekstraklasy SA (kanał Eurosport 2 nie jest obecnie objęty badaniami telemetrycznymi prowadzonymi przez tę firmę, stąd też jego brak w tym zestawieniu)

Dowiedz się więcej na temat: Ekstraklasa | Premier League | Primera Division | Ligue 1

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje