Podczas trwającej przerwy w rozgrywkach piłkarskich spowodowanej pandemią koronawirusa 3-ligowy Ruch dostał od samorządu Chorzowa 300 tys. na promocję miasta w internecie.
"Jestem przekonany, że będzie to z korzyścią dla miasta. Klub bardzo prężnie działa w internecie, a jego akcje medialne, chociażby związane z aplikacją na smartfony, cieszą się sporym zainteresowaniem" - ocenił prezydent Chorzowa Andrzej Kotala.
Początkowo magistrat planował rozpisanie przetargu na promocję poprzez sport, obejmującego przede wszystkim promowanie Chorzowa na obiektach sportowych czy strojach zawodników.
Pandemia koronawirusa i zawieszenie wszystkich rozgrywek spowodowały, że zadanie ograniczono do promocji w sieci. Pozostała część środków zabezpieczonych na ten cel zostanie uruchomiona po wznowieniu rozgrywek.
14-krotni mistrzowie Polski po trzech kolejnych spadkach grają obecnie w trzeciej lidze. 20 kwietnia klub obchodził setne urodziny, ale z racji pandemii wszelkie zaplanowane uroczystości zostały odwołane.
W zimie uruchomiono nowatorską aplikację dla kibiców, którzy robiąc zakupy, wspierają finansowo zespół.
Samorząd Chorzowa jest udziałowcem klubu.
Autor: Piotr Girczys