W tym roku hasłem przewodnim spotkania był "Marketing sportowy od kuchni, czyli jak skutecznie wykreować markę". Wśród zaproszonych gości było wielu ekspertów od marketingu i nie tylko. Jako pierwszy przed studentami zaprezentował się trener personalny Radosław Kruczek, który wraz z Piotrem Kruczkiem, specjalistą do spraw marketingu, wprowadził uczestników konferencji w tematykę budowania marki w branży fitness. Po fitnessie przyszedł czas na kolejną rosnącą w siłę i zjednującą sobie rzesze fanów dyscyplinę sportu - bieganie. Pełne energii do działania przedstawicielki Poland Business Run opowiedziały o tworzeniu marki czołowego biegu charytatywnego w kraju. Swój wykład miała także przedstawicielka Zarządu Infrastruktury Sportowej - Paulina Dużyk-Dyna. Pani Paulina w swojej prezentacji poruszyła tematykę kreowania wizerunku Krakowa poprzez sport m.in. wydarzenia sportowe, takie jak Cracovia Maraton. W dobie mody na zdrowy styl życia i aktywność fizyczną nie zapomniano również o jednej z najstarszych i najpopularniejszych dyscyplin - piłce nożnej. W świat tego, co dzieje się poza boiskiem wprowadził studentów Mateusz Stankiewicz, który poprowadził prelekcję na temat prawnych aspektów marketingu klubów sportowych. Kolejnym prelegentem był Marcin Lewicki, manager piłkarski z agencji Pro Sport Manager. Jako ekspert na co dzień zajmujący się reprezentowaniem piłkarzy, pan Marcin opowiedział uczestnikom konferencji o miejscu i znaczeniu piłkarza w machinie marketingu sportowego. Zwieńczeniem konferencji było wystąpienie dziennikarza, Michała Treli i piłkarza Cracovii, Mateusza Cetnarskiego, którzy jak na sportowca i przedstawiciela mediów przystało poprowadzili dyskusję na temat budowania wizerunku zawodnika w mediach. Wszyscy obecni mogli się dowiedzieć m.in. dlaczego Mateusz Cetnarski nie jest zwolennikiem mediów społecznościowych, jaki ma stosunek do prasy oraz dlaczego nie ogląda "Na Wspólnej". Konferencja szansą dla studentów Poprzednie edycje Konferencji Młodzi o Sporcie gościły znakomitych prelegentów, wśród których wielu było czynnymi sportowcami i trenerami. W roku ubiegłym jednym z gości wydarzenia był trener piłkarski, Bogdan Zając. W tym roku członkom Koła Naukowego Managerów Sportu UJ udało się zaprosić niezwykle utytułowanego i znakomicie znanego wszystkim fanom "czarnego sportu" trenera Marka Cieślaka. Szkoleniowiec żużlowej reprezentacji Polski i Falubazu Zielona Góra wystąpił razem z Łukaszem Rozborskim, przedstawicielem Grupy Azoty. Konferencja Młodzi o Sporcie to nie tylko szansa na zdobycie praktycznej wiedzy przekazywanej przez ekspertów podczas wykładów. Dla studentów i doktorantów jest to także okazja do zaprezentowania własnej pracy i umiejętności podczas sesji posterowej. W tym roku swoje prace na temat marketingu w sporcie zaprezentowało sześciu studentów, którzy w trakcie sesji mieli okazje skonsultować się z ekspertami i wymienić doświadczeniami. Wydarzenie przyciągnęło wiele osób zainteresowanych sportem i marketingiem. Wśród uczestników konferencji znaleźli się zarówno studenci, jak i sportowcy. W całodziennych wykładach uczestniczyli m.in.: polski paraolimpijczyk, narciarz alpejski Igor Sikorski oraz lekkoatleta, Jan Ciepiela. Gośćmi Koła Naukowego Managerów Sportu UJ byli także studenci Uniwersytetu Warszawskiego - członkowie Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania w Sporcie "Get Ready", którzy przyjechali do Krakowa specjalnie na to wydarzenie.