Licząc rok do roku byłby to wzrost o osiem procent. Wpływy z tytułu praw mediowych mają stanowić 84 procent przychodów. Pozostałe 16 procent będzie pochodzić głównie z praw marketingowych, licencji i barterów. "Prognozowany wzrost przychodów to z jednej strony efekt dalszego zwiększenia wpływów z tytułu praw mediowych, głównie międzynarodowych, ale także wynik skutecznej pracy departamentu marketingu i sprzedaży. Nie tylko przedłużyliśmy umowę z naszym sponsorem tytularnym - LOTTO, ale także pozyskaliśmy kolejnego potężnego partnera głównego - PKO BP" - wyjaśnił w komunikacie prezes zarządu Ekstraklasa S.A. Marcin Animucki. Według założeń budżetowych Ekstraklasa przekaże klubom-akcjonariuszom łącznie 160 mln zł w sezonie 2018/19. Spółka zarządzająca rozgrywkami przekaże także blisko siedem mln zł do PZPN z tytułu łączącej oba podmioty umowy.