Dominująca pozycja Legii związana była przede wszystkim z jej występami w Lidze Europy. W październiku "Wojskowi" dwukrotnie rywalizowali w tych rozgrywkach. W prasie i na stronach internetowych pojawiały się zapowiedzi meczów, sprawozdania z zawodów oraz wypowiedzi piłkarzy. Zainteresowanie mediów przełożyło się również na wzrost ogólnej liczby publikacji dotyczących Legii. W październiku na temat mistrza Polski pojawiło się łącznie ponad 4 tys. publikacji. Należy jednak zaznaczyć, że wzrost w stosunku do września 2014 dotyczył większości klubów Ekstraklasy. Wyjątek stanowiły jedynie cztery zespoły: Wisła Kraków, Lech Poznań, Korona Kielce i Zawisza Bydgoszcz. Istotnym wydarzeniem październikowego opracowania był powrót Śląska do czołowej trójki. Wrocławianie, po wielu miesiącach spędzonych poza czołówką, zameldowali się na podium. I to od razu na drugim miejscu. Większe zainteresowanie dziennikarzy to przede wszystkim zasługa Sebastiana Mili. Doświadczony pomocnik został powołany na mecze Reprezentacji Polski. Wystąpił w obu październikowych potyczkach"Biało-czerwonych" w ramach eliminacji do Euro 2016. W starciu z Niemcami strzelił gola, który ustalił wynik spotkania. I to właśnie po tym meczu dziennikarze rozpisywali się na jego temat, wymieniając przy tym nazwę klubu, którego barw broni na co dzień. Pod względem liczby publikacji medialnych, na kolejnych lokatach znalazły się w październiku: Wisła Kraków, Lech Poznań oraz Cracovia. Każdy z zespołów zgromadził powyżej 3 tys. materiałów na swój temat. Różnice między drużynami były bardzo niewielkie. Trzecią w rankingu Wisłę od piątej Cracovii dzieliło zaledwie 25 publikacji! Dalsze pozycje - już z wyraźniejszą stratą - zajęły Górnik Zabrze (2,8 tys.), Jagiellonia Białystok (2,8 tys.), Lechia Gdańsk (2,3 tys.) i Pogoń Szczecin (2,3 tys.). Pozostałe zespoły nie przekroczyły progu 2 tys. materiałów. W tabeli Ekstraklasy przewodzi Legia, która o cztery punkty wyprzedza Wisłę, Śląsk i Górnika Zabrze. Lech jest dopiero siódmy, a Cracovia 12. Wśród klubów I ligi, po raz kolejny, najbardziej medialnym zespołem zostało Zagłębie Lubin (niemal 1,3 tys. publikacji). Na drugiej pozycji sklasyfikowano Widzew Łódź, trzecia była Arka Gdynia. Tuż za podium znalazły się: Wisła Płock, GKS Tychy oraz Pogoń Siedlce. Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 października 2014 - analitycy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" wzięli pod uwagę 832 tys. informacji.