Górnik wspiął się na podium po raz pierwszy od czerwca 2010 roku. Rekordowe zainteresowanie klubem z Zabrza wiąże się ze spektakularną zmianą szkoleniowca, spowodowaną wybraniem Adama Nawałki na selekcjonera reprezentacji Polski. Łącznie w ciągu miesiąca nazwa Górnika Zabrze pojawiła się w 2,3 tys. tekstów.Poza podium w październiku znalazły się Wisła Kraków, Śląsk Wrocław i Lech Poznań. "Biała Gwiazda" od kilku miesięcy sukcesywnie zbliża się do pierwszej trójki. Klub z Reymonta nie gościł tam już od sześciu miesięcy. Z kolei po raz pierwszy od takiego samego czasu zabrakło na nim wrocławian.Warszawska Legia znalazła się na prowadzeniu po raz ósmy z rzędu. Opublikowano na jej temat aż 2,7 tys. materiałów - o niemal 400 więcej niż wicelider. Prymat wynika głównie ze znacznie częstszego pojawiania się w internecie, a nie w prasie. Jeszcze większą przewagę "Wojskowi" uzyskali w media społecznościowe (27 tys. postów), gdzie pojawiali się prawie trzykrotnie częściej w porównaniu do drugiego Lecha Poznań (10,7 tys.) i trzeciego Zawiszy Bydgoszcz (9,7 tys.). Na dalszych pozycjach w klasyfikacji uplasowały się: Widzew Łódź, Śląsk Wrocław i Cracovia. Najsłabiej wypadły Pogoń Szczecin, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Zagłębie Lubin. Ranking popularności w mediach społecznościowych bierze pod uwagę wpisy w języku polskim określone jako publiczne na Facebooku, Twitterze oraz YouTubie.W tabeli T-Mobile Ekstraklasy liderem jest Legia, która wyprzedza Górnika i Wisłę. Będąca na podium w rankingu medialnych klubów Cracovia w tabeli plasuje się na szóstym miejscu.W klasyfikacji medialności polskich piłkarzy występujących w pięciu czołowych ligach europejskich bez poważniejszych zmian. Na czele w dalszym ciągu z miażdżącą przewagą Robert Lewandowski, a za jego plecami - podobnie jak przed miesiącem - Jakub Błaszczykowski i Artur Boruc. Czwartą lokatę uzyskał Wojciech Szczęsny, a piątą - Kamil Glik.Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych i mediów społecznosciowych. W październiku 2013 przeanalizowano 16 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 71 tys. postów z mediów społecznościowych. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 października 2013 - analitycy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" wzięli pod uwagę 628 tys. informacji z mediów tradycyjnych.Zobacz wyniki, terminarz i tabelę T-Mobile Ekstraklasy