Obecnie sto procent praw do transmisji meczów zespołów Ekstraklasy w sezonie 2013/14 posiada platforma nc+. "Od kilkunastu miesięcy pracowaliśmy nad wytworzeniem najbardziej korzystnego dla klubów modelu dystrybucji praw mediowych na kolejne sezony. Efektem tych prac jest nawiązanie współpracy z renomowaną agencją MP & Silva. Jednak to dopiero początek drogi do finalnej sprzedaży praw do pokazywania Ekstraklasy w sezonie 2015/16 i kolejnych" - powiedział prezes zarządu Ekstraklasy S.A. Bogusław Biszof. Jak podkreślił, w najbliższych tygodniach rozpoczną się bezpośrednie rozmowy z nadawcami. Umowa o współpracy ma szeroki zasięg, dotyczy wszystkich scentralizowanych przez spółkę praw telewizyjnych, mobilnych i internetowych, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Ekstraklasa S.A. brała pod uwagę kilka opcji związanych ze sprzedażą praw. Wybrana sprawi, że kluby zarobią więcej niż dotychczas, ale także mają również gwarancje wpływów. "Ostatecznie zarekomendowaliśmy klubom podpisanie kontraktu doradczego z sumą gwarantowaną, która w każdym roku obowiązywania umowy da wyższe niż do tej pory środki. Jeśli w toku negocjacji agencji uda się uzyskać wyższe kwoty niż suma gwarantowana, ewentualna nadwyżka będzie proporcjonalnie podzielona pomiędzy Ekstraklasę a doradcę" - dodał Biszof. MP & Silva to międzynarodowa agencja mediowa, która posiada, zarządza i dystrybuuje prawa telewizyjne oraz mediowe z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie. W sferze działania ma m.in. mistrzostwa świata FIFA 2014, włoską Serie A, angielską Premier League, hiszpańską La Liga, niemiecką Bundesligę i francuską Ligue 1. Firma zajmuje się także prawami do innych, nie tylko piłkarskich wydarzeń sportowych, obsługuje turnieje tenisowe ATP i WTA, wyścigi Formuły 1, ligę NBA.