Fankluby powinny liczyć pomiędzy 10-20 osób i posiadać własnego lidera oraz nazwę FC. Wszyscy członkowie Fanklubu rejestrują się w klubie MKS Cracovia SSA się poprzez podanie imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania. Każdy Fanklub posiada swoją stronę internetową, na której wszyscy członkowie Fanklubu są wymienieni i przedstawieni z imienia, wieku oraz zainteresowań. Każdy FC będzie działał w ramach zdefiniowanej samodzielnie strategii i wykonywał planowane akcje. Do roli klubu będzie należało aktywne propagowanie tych działań i wspieranie działalności fanklubów. - Idea fanklubu powstała jako odpowiedź na liczne wnioski nieformalnych grup sympatyków, którzy chcą podejmować aktywne działania na rzecz Cracovii. Odbyliśmy wiele spotkań z naprawdę świetnymi ludźmi, którzy mają bardzo dużo pomysłów i chcą coś dobrego robić. Grzechem byłoby nie podejmowanie tego tematu. Fankluby to nie jest próba powrotu do idei kibicodziałacza, ale próba zbudowania nowego modelu współpracy na linii klub - sympatycy Cracovii. Chcemy, żeby sympatycy klubu pracowali na rzecz Cracovii, ale nie w kontekście spółki, bo od tego są zatrudnieni na etatach, lecz w kontekście społecznym - mówi Grzegorz Błażewicz, Dyrektor Marketing&PR, Comarch SA, koordynujący dział marketingu w Cracovii. - Działań, które mogą podejmować fankluby jest bardzo wiele. Jeden fanklub będzie przyprowadzał na Cracovię ludzi z domów starców, inny ludzi niepełnosprawnych. Bardziej wyrafinowane fankluby zajmą się działalnością edukacyjną propagując określone wzorce zachowań wśród kibiców.