Autorem pomysłu jest Joerg Wacker, odpowiedzialny za promowanie klubu poza granicami Niemiec. "W przeszłości nauczyłem się, że jeśli ktoś chce wypracować sobie solidną pozycję na jakimś rynku, musi mieć na miejscu swoje przedstawicielstwo" - wytłumaczył. Celem jest stworzenie silniejszej więzi z Chińczykami oraz poznanie ich kultury. Na razie nie wiadomo, gdzie dokładnie powstanie biuro. W ubiegłym roku podczas przerwy między sezonami Bayern udał się na pięciodniową wycieczkę po Chinach i zaprezentował się tamtejszej publiczności. Od jakiegoś czasu tamtejsi fani bawarskiej ekipy mogą w swoim języku czytać stronę internetową klubu. Ekipa z Monachium wywalczyła w minionym sezonie potrójną koronę - wygrała Bundesligę, zdobyła Puchar Niemiec i triumfowała w Lidze Mistrzów. W sobotę uległa jednak 2-4 Borussii Dortmund w spotkaniu o krajowy Superpuchar.