Akademii Warty Poznań, w której na co dzień swoje umiejętności piłkarskie podnosi blisko 300 zawodniczek i zawodników. I beniaminek Ekstraklasy chce na nich bazować. Zasadą, jaka przyświeca klubowi z poznańskiej Wildy jest to, by w jak największym stopniu opierać się na zawodnikach własnych, wyszkolonych przez siebie. Właściciel Warty Poznań Bartłomiej Farjaszewski w niedawnej rozmowie z Interia.pl mówił: - Trzeba sobie zadać pytanie, po co to wszystko robimy? Jaki to ma sens? Mamy setki tysięcy młodych piłkarzy w Polsce, dzieci zapisują się na treningi, po czym możliwość zaistnienia w najwyższej klasie rozgrywkowej mają tylko jednostki. Selekcja jest potrzebna, ale też nie utrudniajmy im przesadnie. Sensem istnienia polskiej piłki klubowej jest sprawdzanie, ilu corocznie nowych polskich graczy dzięki niej wypłynęło. Stąd nacisk położony na akademię, a trzeba pamiętać, że Warta szkoli także dziewczynki i równiez piłce nożnej kobiet poświęca sporo uwagi. Warta Poznań promuje zdrowy tryb życia Enea przez ostatnie 12 miesięcy była sponsorem głównym akademii. Teraz zapewniła sobie tytuł sponsora strategicznego. Większe zaangażowanie partnera klubu będzie widoczne przez cały 2021 rok podczas meczów młodych piłkarek i piłkarzy "Zielonych". W najbardziej eksponowanym miejscu ich koszulek znalazł się bowiem logotyp sponsora.− Współpraca jest ważną częścią Enei Akademii Sportu, której celem jest promocja zdrowego stylu życia i zachęcanie do aktywności ruchowej dzieci i młodzież. W ramach tego programu systematycznie rozbudowujemy system szkoleń najmłodszych zawodników. Wspólnie z profesjonalistami pomagamy młodym ludziom odkrywać sport i czerpać z niego radość. Zależy nam, by dzieci miały szansę rozwijać swoje sportowe talenty od jak najwcześniejszych lat, a później nawet grać w drużynach seniorskich − mówi Marcin Wenzel, kierownik Biura Sponsoringu i Zarządzania Marką w Enei. W ramach programu, wspólnie ze szkołami, Enea pomaga szkolić i trenować około trzy tysiące dzieci z Poznania, Gorzowa i Piły.