Umowę o współpracy w kwestii produkcji piwa podpisały Warta Poznań i Browar Za Miastem. Dzięki niej najstarszy klub piłkarski w stolicy Wielkopolski będzie miał swoje oficjalne piwo. Kibice bez problemu zauważą je na półkach sklepowych - na etykiecie utrzymanej w stylu retro jest bowiem charakterystyczny, zielony symbol "W", znany z herbu Klubu, piłkarska grafika oraz nazwa #WARTO STRZELIĆ. - To klasyczny, rzemieślniczy pilsner, którego sprzedaż będziemy prowadzić na terenie Wielkopolski. W tym tygodniu piwo trafi do kluczowych dystrybutorów działających na terenie Wielkopolski. W kolejnych dniach będzie się pojawiało w sklepach w Poznaniu i okolicach - mówi Marek Wziątek, jeden z założycieli, a obecnie wiceprezes Browaru Za Miastem. - Ale oczywiście piwo to nie wszystko. W planach mamy również inne działania, jak choćby wspólne zazielenienie terenu wokół naszego browaru w Rumianku, w gminie Tarnowo Podgórne. Wiele obiecujemy sobie również po współpracy w ramach działającego przy Warcie Poznań Klubu Biznesu. Stworzony w 2016 roku Browar Za Miastem to efekt wieloletniej pasji jego założycieli: Tomasza Bryckiego i Marka Wziątka. Obaj są związani z branżą od lat 90. XX wieku. Pierwsze piwa pod własną marką Browar wyprodukował w 2017 roku, a dziś ma w swoim portfolio już ponad 20 różnych piw. Teraz dołącza do nich "Warto Strzelić". Warta Poznań znów z rzemieślnikami - Wiele nas łączy. Jesteśmy stąd: z Wielkopolski, Poznania. Browar Za Miastem to mały, rzemieślniczy browar, który od kilku lat z sukcesem walczy z dużymi graczami o serca konsumentów. Pokazujemy, że można warzyć piwo inaczej, lepiej, że piwo to także ludzie, którzy za nim stoją, ich pasja. Warta Poznań udowodnia z kolei, że to nie budżet klubu jest kluczowy, że równie ważne jest zaangażowanie, determinacja i wiara w sukces - podkreśla Marek Wziątek. - Ponadto ważne było dla nas to, że Warta Poznań to dużo więcej niż tylko klub piłkarski. Realizuje wiele projektów istotnych dla mieszkańców regionu, choćby aktywizując seniorów czy angażując się w ochronę środowiska naturalnego. Dlatego uznaliśmy, że warto połączyć siły i działać wspólnie. CZYTAJ TAKŻE: Warta Poznań ma swojego człowieka w zarządzie PZPN- Współpraca z Browarem Za Miastem to dla nas idealne połączenie. Bo piłka nożna i piwo są niemal nierozłączne. Rzemieślniczy i lokalny charakter Browaru świetnie wpisuje się w charakterystykę Warty Poznań- uważa Jarosław Żubka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji poznańskiego klubu. - Zależy nam na wysokiej jakości i podobnym etosie budowania marki: cierpliwie i spójnie "warzonej". Wspólne działanie to także możliwość wspierania Warty Poznań przez kibiców. W myśl porozumienia, 50 groszy od każdej butelki "Warto Strzelić" zostanie przekazane Klubowi. Piwo to kolejny oficjalny produkt Warty Poznań. W ostatnim czasie Klub pochwalił się oficjalnym rowerem elektrycznym, a od pewnego czasu dostępna jest też kawa "Warciarz".