Wcześniej członkowie klubu spotykali się regularnie na "śniadaniach biznesowych", uczestniczyli też w takich imprezach w innych miastach. - My zrzeszamy lokalnych przedsiębiorców, ale jesteśmy też częścią ogólnopolskiego projektu Partnerskich Klubów Biznesu, które umożliwiają kooperację sponsorów. Przykładowo, jeśli u nas jest agent nieruchomości, może się skomunikować z potencjalnym nabywców terenów z innego miasta kraju - wyjaśnił Pietrzyk. Dodał, że biznesowe kluby w większości są powiązane ze sportem, jednak nie jest to regułą. W Zagłębiu taka forma wsparcia zespołu powstała ponad rok temu, kiedy sosnowiczanie grali w piłkarskiej ekstraklasie. Składki członkowskie są przeznaczane na potrzeby Zagłębia, a w zależności od ich wysokości członkom przysługują różne prawa dotyczące ekspozycji ich marek. - Takie biznesowe kluby to cenna inicjatywa. Otwiera naszym sponsorom możliwość kooperacji. Teraz, kiedy w czasie pandemii nie ma możliwości spotkań, przenieśliśmy się do internetu i bardzo fajnie to działa - podsumował Pietrzyk. W projekcie Partnerskich Klubów Biznesu uczestniczy ponad 2000 firm z 25 polskich miast. W związku z obostrzeniami wynikającymi z pandemii koronawirusa rozgrywki piłkarskie w Polsce są zawieszone na razie do 26 kwietnia. Ostatnie mecze ligowe zostały rozegrane na początku marca. Autor: Piotr Girczys