Logo będzie widoczne w hotelu, gdzie będą mieszkać piłkarze, podczas oficjalnych imprez pod egidą federacji, a także w każdym miejscu, gdzie będzie odbywała się jakaś medialna aktywność zawodników czy trenerów. Tęczowej wersji loga zabraknie natomiast na koszulkach meczowych piłkarzy Stanów Zjednoczonych. Mundial w Katarze. USA z tęczowym logiem federacji - Nasz tęczowy znak odgrywa ważną i stałą rolę dla tożsamości drużyny. Tęczowe logo ma wspierać społeczność LGBTQ, a także promować ducha otwartości i gościnności dla wszystkich fanów na całym świecie. Dlatego w miejscach, w których będziemy podczas mistrzostw świata, jak hotel drużyny, strefy dla mediów i imprezy, będziemy mieli zarówno tradycyjny, jak i tęczowy branding US Soccer - powiedział w wypowiedzi dla Reutera Neil Buethe, rzecznik prasowy amerykańskiej federacji. Cała akcja jest częścią inicjatywy "Be The Change", mającej na celu zwiększenie ludzkiej świadomości na temat sytuacji mniejszości. Wybór wsparcia środowisk mniejszości seksualnych akurat w czasie mundialu w Katarze nie jest przypadkowy, bo mówimy o kraju, w którym homoseksualizm jest oficjalnie zakazany. Członkowie amerykańskiej kadry podkreślają, że sprawa jest ważna dla nich także personalnie. - Chcemy zwrócić uwagę na kwestie społeczne nie tylko na terenie Stanów Zjednoczonych, ale i za granicą - mówi selekcjoner kadry, Gregg Berhalter - Be the Change to coś, z czego jesteśmy naprawdę dumni i oczywiście będziemy nadal pracować nad tym, by wywierać wpływ - dodaje bramkarz reprezentacji USA Sean Johnson. USA mundial rozpocznie 21 listopada, kiedy o 20:00 zagra z Walią. W grupie B występują również Iran i USA. Zobacz terminarz mistrzostw świata w Katarze