Reklama

Reklama

  • 1 .Angers Sporting Club de l'Ouest (0 pkt.)
  • 2 .AS Monaco (0 pkt.)
  • 3 .AS Saint-Etienne (0 pkt.)
  • 4 .Clermont Foot 63 (0 pkt.)
  • 5 .ES Troyes Aube Champagne (0 pkt.)
  • 6 .FC Lorient (0 pkt.)
  • 7 .FC Metz (0 pkt.)
  • 8 .FC Nantes (0 pkt.)

"Efekt Zlatana" w szwedzkiej branży turystycznej

Transfer kapitana piłkarskiej reprezentacji Trzech Koron Zlatana Ibrahimovicia w lipcu z AC Milan do Paris Saint-Germain (PSG) wywołał w Szwecji ogromne zainteresowanie wycieczkami do Paryża. Biura podróży nazywają go "turystycznym PR-owcem".

- Liczba wykupionych wycieczek do Paryża z meczem PSG w programie wzrosła o aż 36 procent i bez wątpienia jest to, jak nazywamy w branży, "efekt Zlatana" - powiedział Martin Durnik z biura Ticket.

Mało znany wcześniej w Szwecji PSG jest obecnie dla Szwedów najważniejszym zagranicznym klubem, o którym codziennie piszą gazety, a Paryż stał się dla nich głównym celem kilkudniowych wycieczek zorganizowanych i indywidualnych. Kanał telewizji TV4 na kilka dni przed podpisaniem kontraktu Ibrahimovicia z paryskim klubem, kiedy jeszcze transfer nie był przesądzony, zaryzykował i kupił prawa do transmisji meczów francuskiej ligi.

Reklama

- Trafiliśmy w dziesiątkę. To jest prawdziwy jackpot, który przyniesie ogromne zyski z reklam - powiedział dyrektor sportowy kanału Emir Osmanbegović.

- Nie widzę w Szwecji człowieka, który bardziej niż Ibrahimović wpływałby na turystykę do jednego miasta. Podobna sytuacja była, kiedy rozpoczął grę w Barcelonie (2009-2010). Tam jeździły co tydzień tysiące Szwedów. Po przejściu do Milanu (2010-2012) w zaledwie dwa tygodnie sprzedaliśmy więcej wycieczek do tego włoskiego miasta niż przez cały rok. Teraz przyszedł czas na Paryż - podkreślił Durnik.

Na weekendy do Mediolanu jeździli nie tylko kibice. Według branżowego magazynu "Vagabond" zainteresowanie Mediolanem wzrosło w Szwecji w okresie gry piłkarza w Milanie o 160 procent w stosunku do okresu, kiedy nie grał jeszcze w tym klubie. Teraz podobny wzrost zainteresowania notuje Paryż.

- Zlatan ciągnie za sobą tysiące Szwedów. Poza pójściem na mecz z największą gwiazdą szwedzkiego futbolu w roli głównej, co jest najważniejszym punktem programu, turyści dokonują też luksusowych zakupów w znanych butikach, jedzą wyrafinowane kolacje i bawią się na mieście - dodał Durnik.

Zobacz terminarz Ligue 1

Dowiedz się więcej na temat: Ligue 1 | Paris Saint-Germain | zlatan ibrahimovic

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama