Hiszpania skorzystała finansowo na MŚ koszykarzy
Gospodarka Hiszpanii, organizatora tegorocznych mistrzostw świata koszykarzy, wzbogaciła się dzięki turniejowi o 265 milionów euro - poinformował serwis fiba.com.
Analizy dokonała firma Deloitte.
Około 83 milionów zapewnili Hiszpanom kibice, którzy przyjechali z całego świata, aby dopingować swoje reprezentacje w sześciu miastach.
W sumie podczas 76 meczów na trybunach zasiadło 672 tysiące fanów, a hale wypełniały się średnio w 80 procentach.
24 partnerów organizatora mundialu, którzy mieli prawo korzystać z logo turnieju, wygenerowało kolejne 212 mln podczas rozmaitych imprez promocyjnych. Odbywały się one na całym świecie między 2012 rokiem a dniem rozpoczęcia mistrzostw.
Złote medale wywalczyli Amerykanie, którzy w finale pokonali Serbów. Trzecie miejsce zajęła reprezentacja Francji.
Wyrażaj emocje pomagając!
Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: 96 1140 0039 0000 4504 9100 2004 (SKOPIUJ NUMER KONTA).
Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.