Reklama

Reklama

Urząd Celny zbada reklamy w Meczu Gwiazd koszykarzy

Urząd Celny w Lublinie wszczął postępowanie karne w sprawie jednej z firm bukmacherskich, która reklamowała się podczas marcowego Meczu Gwiazd koszykarzy rozegranego w Lublinie.

W meczu Gwiazd 21 marca w Lublinie na koszulkach najlepszych koszykarzy w Polsce oraz banerach otaczających parkiet widoczna była reklama firmy bet-at-home. Izba Celna w Białej Podlaskiej wszczęła już dzień po meczu czynności wyjaśniające, bo reklamowanie firm bukmacherskich jest od 1 stycznia 2010 roku niezgodne z prawem.

Według celników złamano jeden z przepisów kodeksu karnego skarbowego oraz przepisy ustawy o grach hazardowych mówiące o niedozwolonej reklamie podczas zawodów sportowo-rekreacyjnych. Nowa ustawa zabrania firmom z branży hazardowej, w tym bukmacherskim działającym w internecie i zarejestrowanym za granicą, sponsorowania zawodów sportowych w Polsce.

Reklama

"Naczelnik urzędu wszczął postępowanie karne w tej sprawie. Na razie nikomu nie postawiono zarzutów, przesłuchano świadków. Analizowana jest dokumentacja na różnych poziomach, w tym umowy zawarte między Polską Ligą Koszykówki i Agencją Reklamową, a MOSiR-em Lublin" - powiedziała PAP rzecznik Izby Celnej w Białej Podlaskiej Marzena Siemieniuk.

Na zbadanie okoliczności tej sprawy naczelnik Urzędu Celnego w Lublinie ma trzy miesiące.

Ustawa przewiduje za złamanie prawa grzywnę w wysokości od 700 tys. do 1,2 mln zł.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje