W przyszłym sezonie przestaną działać dwie grupy zawodowe najwyższego szczebla - hiszpański, a ściślej baskijski Euskaltel-Euskadi oraz holenderski Vacansoleil-DCM, natomiast o przyznanie licencji World Tour wystąpił tylko jeden nowy zespół - francuski Europcar. Licencja ta daje prawo (ale i nakłada obowiązek) startu we wszystkich 28 wyścigach z kalendarza World Tour. Polski zespół z zaplecza elity - CCC Polsat Polkowice będzie starać się o przedłużenie licencji Professional Continental Teams (dawna druga dywizja UCI), umożliwiającej udział w największych wyścigach, jednak pod warunkiem otrzymania "dzikiej karty" od organizatorów. O tego rodzaju dokument zabiega 16 grup zawodowych. Lista ekip zarejestrowanych w elicie i drugiej dywizji ma być opublikowana 4 listopada. Ekipy elity 2014: AG2R La Mondiale (Francja), Belkin (Holandia), BMC (USA), Cannondale (Włochy), FDJ.fr (Francja), Garmin-Sharp (USA), Lotto-Belisol (Belgia), Omega Pharma-Quick Step (Belgia), Argos-Shimano (Holandia), Katiusza (Rosja), Saxo Bank (Dania), Trek Factory (USA; poprzednia nazwa Radioshack) Ekipy ubiegające się o przedłużenie lub przyznanie licencji elity: Astana (Kazachstan), Lampre-Merida (Włochy), Movistar (Hiszpania), Orica GreenEdge (Australia), Europcar (Francja), Sky (Wielka Brytania).