Reklama

Reklama

W 2014 roku kolarska elita będzie mniejsza

Dwanaście zespołów posiada już licencję World Tour na sezon 2014, a sześć o nią aplikuje - poinformowała w piątek Międzynarodowa Unia Kolarska. Oznacza to, że w przyszłym roku będzie funkcjonować mniej ekip elity. W bieżącym sezonie było ich 19.

Dwanaście zespołów posiada już licencję World Tour na sezon 2014, a sześć o nią aplikuje - poinformowała w piątek Międzynarodowa Unia Kolarska. Oznacza to, że w przyszłym roku będzie funkcjonować mniej ekip elity. W bieżącym sezonie było ich 19.

W przyszłym sezonie przestaną działać dwie grupy zawodowe najwyższego szczebla - hiszpański, a ściślej baskijski Euskaltel-Euskadi oraz holenderski Vacansoleil-DCM, natomiast o przyznanie licencji World Tour wystąpił tylko jeden nowy zespół - francuski Europcar. Licencja ta daje prawo (ale i nakłada obowiązek) startu we wszystkich 28 wyścigach z kalendarza World Tour.

Polski zespół z zaplecza elity - CCC Polsat Polkowice będzie starać się o przedłużenie licencji Professional Continental Teams (dawna druga dywizja UCI), umożliwiającej udział w największych wyścigach, jednak pod warunkiem otrzymania "dzikiej karty" od organizatorów. O tego rodzaju dokument zabiega 16 grup zawodowych.

Reklama

Lista ekip zarejestrowanych w elicie i drugiej dywizji ma być opublikowana 4 listopada.

Ekipy elity 2014:

AG2R La Mondiale (Francja), Belkin (Holandia), BMC (USA), Cannondale (Włochy), FDJ.fr (Francja), Garmin-Sharp (USA), Lotto-Belisol (Belgia), Omega Pharma-Quick Step (Belgia), Argos-Shimano (Holandia), Katiusza (Rosja), Saxo Bank (Dania), Trek Factory (USA; poprzednia nazwa Radioshack)

Ekipy ubiegające się o przedłużenie lub przyznanie licencji elity:

Astana (Kazachstan), Lampre-Merida (Włochy), Movistar (Hiszpania), Orica GreenEdge (Australia), Europcar (Francja), Sky (Wielka Brytania).

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL