Ubiegłoroczna akcja odbiła się szerokim echem w środowisku kolarskim, ale problem nadal wymaga nagłośnienia. Dlatego organizatorzy Gran Fondo Gdynia postanowili jeszcze raz przypomnieć zasady bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów, by nie dochodziło do nieszczęśliwych wypadków. - Wiosna to tradycyjny początek sezonu kolarskiego w Polsce. Wiele osób wsiada na rowery po zimowej przerwie. Kierowcy zdążyli już odwyknąć od obecności rowerzystów na drogach. Chcemy promować bezpieczne zachowania na drodze zarówno wśród kolarzy, jak i kierowców samochodów - mówi Michał Drelich, dyrektor zarządzający agencji SE Group. Akcję wspierają aktorzy Joanna Jabłczyńska i Jakub Wesołowski, ambasadorzy Gran Fondo Gdynia. W połowie maja na ulicach Trójmiasta we współpracy ze Stroer ruszy kampania billboardowa, promująca akcję "Ktoś czeka na mnie w domu". W akcję włączyła się także ogólnopolska sieć marketów sportowych Decathlon, sponsor Gran Fondo Gdynia. Organizatorzy kampanii społecznej "Ktoś czeka na mnie w domu" i wyścigu Gran Fondo Gdynia zaplanowali też wiele niestandardowych działań. - W nadchodzącym tygodniach będziemy na przykład rozdawać kierowcom na wybranych skrzyżowaniach w Gdyni naklejki samochodowe na szybę, które prezentują, jak powinno wyglądać bezpieczne wyprzedzanie rowerzystów przez kierowców samochodów - mówi Michał Drelich.