Trasa drugiego etapu, z Legionowa do Serocka, miała liczyć 138 km, w tym siedem 17-kilometrowych rund w okolicach miasta etapowego. Na każdej z nich znalazł się odcinek szutrowy, co wywołało protesty kilku ekip. Naciski niezadowolonych zespołów, według których jazda po nierównej nawierzchni, w upale i kurzu, mogła grozić bezpieczeństwu zawodników, spowodowały, że w ostatniej chwili trasa została zmieniona. Skrócono ją do ok. 80 kilometrów, omijając nieutwardzone odcinki i wytyczając "zastępcze" 1400-metrowe okrążenia na ulicach Serocka. Jednocześnie, decyzją sędziego głównego, na etapie nie przyznawano bonifikat czasowych, a zawodniczy, którzy przejechali metę pierwszego z 20 finałowych okrążeń, zostali sklasyfikowani bez obowiązku dalszej jazdy. W tej sytuacji walkę o etapowe zwycięstwo toczyło zaledwie kilkunastu zawodników, a kolarze z czołówki klasyfikacji, z liderem Pawłem Bernasem (Mazowsze Serce Polski) zjechali z trasy nie chcąc ryzykować kraksy czy kontuzji na krętej, miejskiej rundzie. Ton rywalizacji na ulicach Serocka nadawali początkowo zawodnicy młodzieżowej ekipy Lotto-Soudal, a jeden z nich - Australijczyk Harry Sweeny - odskoczył rywalom i zyskał kilkanaście sekund przewagi. Kilka okrążeń przed metą do kontrataku ruszył jednak Tesfatsion, szybko doganiając lidera, a później okazując się szybszym na finiszu. Wyprzedził Sweeny'ego o długość roweru. Trzecie miejsce zajął Włoch Filippo Bertone (Iseo Serrature). Wszyscy kolarze, którzy dojechali do mety pierwszego okrążenia, otrzymali jednakowy czas. Na etapie nie przyznano bonifikat na lotnych premiach i mecie, zawodnicy nie otrzymają także punktów do rankingu UCI. Liderem wyścigu pozostał Bernas. Rywalizacja składa się z prologu i czterech etapów. W sobotę kolarze ścigać się będą na okrężnej trasie ze startem i metą w Nasielsku. Wyścig upamiętnia setną rocznicę Bitwy Warszawskiej 1920 roku, zakończonej zwycięstwem Wojska Polskiego nad bolszewikami. Klasyfikacja generalna: 1. Paweł Bernas (Mazowsze Serce Polski) 4:25.16 2. Jarne van de Paar (Belgia/Lotto Soudal U23) 1 s 3. Michel Aschenbrenner (Niemcy/P&S Metalltechnik) 2 4. Timon Ruegg (Szwajcaria/Swiss Racing Academy) ten sam czas 5. Adrian Banaszek (Mazowsze Serce Polski) 3 6. Maciej Paterski (Wibatech Merx) ten sam czas