Według opublikowanego we wtorek komunikatu w skład Velonu wejdzie 11 z 17 drużyn elity (World Tour): Belkin, BMC, Garmin, Lampre, Lotto, Omega Pharma, Orica, Giant, Sky, Tinkoff oraz Trek. Sześć znalazło się poza nią: trzy francuskie - AG2R, Europcar i FDJ, hiszpański Movistar, rosyjska Katiusza oraz kazachska Astana. Ekipy zrzeszone w grupie Velon będą realizować wspólne projekty. Jednym z pierwszych będzie stosowanie w większym zakresie kamer zamontowanych na rowerach. Obraz z nich można było śledzić już podczas transmisji z wielu tegorocznych wyścigów, m.in. z Tour de Suisse. - Model biznesowy wielu grup kolarskich, oparty wyłącznie na sponsoringu, jest kruchy. Musimy aktywizować naszych fanów i aby to osiągnąć konieczne są inwestycje w nowe technologie - powiedział dyrektor generalny Velonu Brytyjczyk Graham Bartlett, który w przeszłości pracował dla UEFA, firmy Nike oraz klubu piłkarskiego FC Liverpool.