Reklama

Reklama

  • 1 .Legia Warszawa (42 pkt.)
  • 2 .Pogoń Szczecin (35 pkt.)
  • 3 .Raków Częstochowa (35 pkt.)
  • 4 .Lechia Gdańsk (30 pkt.)
  • 5 .Zagłębie Lubin (29 pkt.)
  • 6 .Lech Poznań (28 pkt.)
  • 7 .Śląsk Wrocław (28 pkt.)
  • 8 .Górnik Zabrze (28 pkt.)

Biuro prasowe Wisły Kraków "od kuchni"

Ostatnie wydarzenia w Wiśle Kraków wzbudziły wiele kontrowersji i zainteresowanie mediów. Mało osób zastanawia się jednak, kto sprawuje pieczę nad dostarczaniem najważniejszych informacji dotyczących klubu. INTERIA.PL postanowiła więc zajrzeć do biura prasowego Wisły i sprawdzić, jak wygląda jego praca "od kuchni".

W skład biura prasowego Wisły Kraków wchodzi: fotograf, dwie osoby zajmujące się pisaniem artykułów na stronie internetowej oraz jej administrator. Wśród nich jest również rzecznik prasowy Adrian Ochalik, który opowiedział na czym polega ogólna praca w biurze i jego rola.

Reklama

Z praktycznej strony wygląda to tak, że biuro prasowe utrzymuje kontakt z najbardziej poczytnymi mediami, którym daje najważniejsze informacje dotyczące klubu. - Moja rola polega na tym, żeby wiedzieć, co wzbudza największe zainteresowanie wśród dziennikarzy. Chodzi również o to, aby wyprzedzać ich i starać się myśleć o tym, o czym oni chcieliby napisać. Próbować wcześniej przewidzieć, w jaki sposób klub może odpowiedzieć na te pytania, żeby nie być zaskoczonym - komentuje Adrian Ochalik.

Sam rzecznik prasowy swoją pracę zaczyna o 8 rano i przegląda wszystkie media, by dowiedzieć się czym interesują się dziennikarze. Następnie udaje się do prezesa klubu, by omówić co wydarzy się w danym dniu i co najprawdopodobniej pojawi się w gazetach.

Spójność wypowiedzi rzecznika prasowego z prezesem czy trenerem na konferencji prasowej jest bardzo ważna, ponieważ buduje to wiarygodność ich klubu. - Nie ma możliwości, aby zdarzyły się różnice w poglądach na dany temat, ponieważ to wszystko wychwytywane i opisywane jest przez dziennikarzy - mówi Ochalik.

Biuro prasowe jest z drużyną na każdym meczu. Dodatkowo pod swoje skrzydła bierze praktykantów, którzy oprócz rozwijania swoich umiejętności dziennikarskich (na co kładą duży nacisk), mają możliwość być na każdym meczu i porozmawiać z piłkarzami.

Ważnym elementem pracy biura jest dokumentacja fotograficzna wydarzeń związanych z klubem. Zajmuje się tym Maks Michalczak, który robi zdjęcia na meczach, konferencjach prasowych, treningach oraz okolicznościowych wydarzeniach takich jak np. wyjazdy do szkół, czy ostatnio kobieca eskorta.

- Nikt mi nie mówi, kogo mam fotografować, ale wiadomo, że gdy jakiś zawodnik dostanie czerwoną kartkę lub wydarzy się inna ważniejsza sytuacja, to powinno być to uwiecznione - przyznaje Maks.

W biurze prasowym nie brakuje osób związanych rodzinnymi tradycjami z Wisłą. Karolina Kawula to wnuczka byłego znakomitego piłkarza "Białej Gwiazdy" Władysława Kawuli.

Zajmuje się ona pisaniem o wiślackiej historii. Między innymi pisze sylwetki byłych piłkarzy, którzy są honorowani przed meczami jako legendy Wisły.

Karolina przeprowadza również wywiady i robi także notatki z konferencji prasowych. Wśród składu biura jest też Anna Maśko, która zajmuje się oficjalną stroną Wisły Kraków, jej obowiązkiem jest przydzielanie akredytacji dla dziennikarzy i wysyłanie im informacji prasowych.

Marcin Górski jest administratorem oficjalnej strony internetowej www.wisla.krakow.pl . Oprócz publikowania wszystkich tekstów prasowych, zajmuje się robieniem materiałów wideo z konferencji prasowych oraz tworzy filmiki z dopingiem kibiców podczas spotkań. Gdy trzeba, bierze w ręce aparat fotograficzny i wspomaga w robieniu zdjęć Maksa Michalczyka.

Paulina Job

Dowiedz się więcej na temat: zainteresowanie | Kraków | Wisła Kraków | Ekstraklasa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje