Pieniądze lubią ciszę, ale jeśli przetarg jest publiczny trudno utrzymać tajemnicę, zwłaszcza gdy chodzi o tak duży i zasłużony klub jak Śląsk Wrocław. Przez lata WKS był własnością komunalną, miasto Wrocław wspomagało klub Ekstraklasy niebagatelną kroplówką w rocznej kwocie 13 mln zł. Wreszcie dolnośląscy włodarze stracili cierpliwość i postanowili Śląsk sprywatyzować. W przetargu nie było oszałamiającego zainteresowania, dlatego magistrat postanowił przedłużyć czas składania ofert, ostatecznie wpłynęła jedna koperta od potencjalnego inwestora. Firma Westminster chce przejąć Śląsk Wrocław Marian Ziburske, bo o nim mowa, który według szerokiego wachlarza mediów chce z rąk miasta przejąć Śląsk Wrocław, już kiedyś był bliski wejścia w piłkarski klub w stolicy Dolnego Śląska. W 2017 r. biznesmen złożył ofertę razem Andrzejem Kucharem, byłym trenerem koszykarskiej kadry i ex-właścicielem Lechii Gdańsk. Wówczas konsorcjum chciało obsadzić Michała Probierza jako trenera, a być może chodziło o większą rolę - udziałowca? Tym razem szanse Ziburske wydają się być większe. Jak donosi "Przegląd Sportowy" sprawa odbywa się w ścisłym porozumieniu z politykami na najwyższym szczeblu. W rzeczonym artykule "Przeglądu" przewija się jeszcze nazwa I-ligowej Lechii Gdańsk, z której władzami ma ponoć rozmawiać Marian Ziburske i jego przedstawiciele. Jest to zapewne klasyczna gra na zbicie ceny i powtórka z zamierzchłej przeszłości. W sezonie 2008/9 Lechia i Śląsk były beniaminkami Ekstraklasy i miały obowiązek przekształcić się w spółki akcyjne. Wywodząca się z Wrocławia telewizja Polsat negocjowała z oboma klubami, ostatecznie przejmując Śląsk, Lechia trafiła również w ręce wrocławskie - właścicielem klubu z Trójmiasta został wspomniany wyżej Andrzej Kuchar. Firma Westminster w przeszłości angażowała się już w sponsoring klubów zarówno w Niemczech, jak i w Polsce. Na liście podmiotów, z którym współpracowała są chociażby Chemnitzer FC, Union Berlin (sponsoring sekcji młodzieżowych), Hertha Berlin czy Bayer Leverkusen. W naszym kraju firma współpracuje z Legią Warszawa, gdzie w sezonie 2019/2020 wspierała klubową akademię, logo firmy pojawiało się także na stadionowych banerach. Od lutego 2022 Westminster jest z kolei strefy VIP na stadionie Widzewa Łódź.