- Kompania Piwowarska pochodzi z Wielkopolski, z Poznania, tu jest jeden z naszych trzech browarów i siedziba spółki. Tylko w tym browarze powstaje Lech Pils, czyli browar Wielkopolan dla Wielkopolan. Byliśmy już zaangażowani w wiele inicjatyw w tym mieście, naturalnym krokiem była więc współpraca z Lechem - przekonywał Maciej Derda, dyrektor marki Lech. Kibice "Kolejorza" mieli jednak nieco inne zdanie - gdy przed laty ta sama firma zaczęła promować swoją markę "Tyskie" przez Wisłę Kraków, rozpoczęli jej bojkot. Klub zaś, gdy do Poznania swój kapitał przeniosła Amica Wronki, rozpoczął współpracę z Warką. Trwała ona do końca czerwca tego roku. - Nasze negocjacje z Kompanią Piwowarską były długofalowe, trwały kilka miesięcy. Podpisaliśmy umowę na trzy sezony, Kompania szeroko zaangażuje się w działania klubu, a kibice będą mieli do dyspozycji piwo niskoprocentowe - mówił wiceprezes Lecha Arkadiusz Kasprzak. Na spodenkach zawodników pojawi się logo nowego sponsora. Obok stadionu przez cały rok będzie też działała Strefa Lecha. - Ma żyć nie tylko w dni meczowe, ale i we wszystkie pozostałe. To będzie też doskonałe miejsce do oglądania spotkań wyjazdowych Lecha w gronie przyjaciół - powiedział Robert Wesoły, dyrektor sprzedaży w KP. Nowy sponsor należeć będzie do kategorii premium - oznacza to, że powinien w każdym sezonie wpłacić do kasy klubu ok. 700-800 tys. zł. W poniedziałek Lech podpisał nową umowę z producentem klejów i uszczelniaczy Den Braven (ponad 500 tys. zł). Wcześniej stracił jednak kilku możnych mecenasów - s.Olivera i Warkę oraz Bemo Motors. Przed końcem lipca Lech ma ogłosić, kto będzie jego sponsorem strategicznym. W meczach z Żetysem Tałdykorgan, a także wszystkich innych spotkaniach Ligi Europejskiej na koszulkach pojawi się logo "Amica Smart", czyli platformy sprzedażowej holdingu Amica. Andrzej Grupa