Reklama

Reklama

  • 1 .Legia Warszawa (22 pkt.)
  • 2 .Raków Częstochowa (21 pkt.)
  • 3 .Górnik Zabrze (17 pkt.)
  • 4 .Lechia Gdańsk (16 pkt.)
  • 5 .Pogoń Szczecin (15 pkt.)
  • 6 .Zagłębie Lubin (15 pkt.)
  • 7 .Śląsk Wrocław (14 pkt.)
  • 8 .Jagiellonia Białystok (14 pkt.)

Koszt utrzymania stadionu w Poznaniu wynosi osiem mln zł

Roczny koszt utrzymania INEA Stadionu w Poznaniu wynosi ok. osiem mln złotych, a zyski są na podobnym poziomie - poinformowały władze operatora obiektu Marcelin Management.

Blisko trzy lata po piłkarskich mistrzostwach Europy Marcelin Management wspólnie z KKS Lech Poznań pozostają jedynym komercyjnym operatorem polskich stadionów, które zostały wybudowane na Euro 2012. Zarządca nie tylko musi utrzymywać stadion - pokrywać koszty mediów, napraw, remontów, ochrony czy sprzątania, ale płaci miastu czynsz w wysokości 600 tysięcy złotych rocznie.

Reklama

Jak się okazuje, zarządzanie stadionem nie przynosi profitów. Władze Marcelin Management poinformowały, że roczny koszt utrzymania stadionu wynosi ok. osiem mln złotych, a zyski są na podobnym poziomie.

- Traktujemy zarządzanie jak swego rodzaju misję poprzez działalność w różnych aspektach. Nie tylko sportowych, ale także kulturalnych. Zależy nam, aby ten stadion żył przez cały czas - powiedział Marzoch.

Operator przez ostatnie lata systematycznie rozbudowywał infrastrukturę na stadionie i wokół obiektu. Powstały m.in. ogromny klub fitnessu, restauracja, blisko dwa tysiące powierzchni biurowej, parking na 188 miejsc, lodowisko. W latach 2013-2015 na inwestycje wydano ponad 11,5 mln złotych i pochodziły one głównie z pożyczek.

To jednak nie koniec inwestycji - operator ma jeszcze do zagospodarowania ok. 1200 metrów kwadratowych powierzchni pod jedną z trybun. - Zastanawiamy się nad tym, jakiego typu działalność mogłaby być tutaj prowadzona. Nie ukrywam, że jednym z pomysłów jest stworzenie klubu muzycznego, w którym mogłyby odbywać się niewielkie koncerty - wyjaśnił Marzoch.  

Lech Poznań, który jest współzarządcą obiektu zarabia przede wszystkim na dniach meczowych. Marcelin Management musi szukać innych źródeł przychodów - to przede wszystkim wynajmowanie powierzchni komercyjnych, organizacja imprez, konferencji czy nawet skromnych przyjęć, jak urodziny.

- Staramy się, aby latem każdego roku w okresie między rozgrywkami odbywał się duży koncert muzyczny. Dwa lata temu była tu Alicia Keys, przed rokiem grał zespół Iron Maiden. Niestety, prawdopodobnie w tym roku koncertu nie będzie, pojawi się natomiast wybitny mówca motywacyjny Nico Vujicic. Liczę, że na jego występ przyjdzie komplet ludzi. Organizujemy też takie imprezy jak półkolonie, letnie obozy sportowe, różne pikniki. Podobnie jak przed rokiem, pod stadionem odbędą się Juwenalia - tłumaczył Marzoch.

Prezes Marcelin Management zaznacza jednak, że dobre wyniki piłkarzy Lecha oraz wysoka frekwencja, na czym finansowo korzysta klub, nie pozostaje bez wpływu na zyski drugiego współoperatora.

- Oczywiście, że dobre wyniki piłkarzy i pełne trybuny wpływają na poprawę wizerunku stadionu. Po zwycięstwach łatwiej prowadzi się rozmowy biznesowe - podkreślił Marzoch.

Według danych operatora, poznański stadion w latach 2013-2014 odwiedziło ok. 600 tysięcy osób.

Dowiedz się więcej na temat: Lech Poznań | Stadion Miejski w Poznaniu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje