Aktualna mistrzyni świata na dystansie 30 kilometrów techniką dowolną pójdzie w ślady znanych skandynawskich sportowców, którzy firmują swoimi nazwiskami kolekcje ubrań. Mistrzowie świata i olimpijscy w biegach narciarskich Bjoern Daehlie i Vegard Ulvang, alpejczyk Lasse Kjus i legendarny szwedzki tenisista Bjoern Borg zaczęli się tym zajmować po zakończeniu karier, natomiast Johaug zamierza wykorzystać swoją obecną popularność i wyniki.- Ja rozpoczynam działalność już teraz, kiedy jeszcze nie doszłam do połowy swojej kariery. W ten sposób będę żywą reklamą swoich produktów przez kilka miesięcy w roku, a w odróżnieniu od moich poprzedników nie będą to stroje sportowe - powiedziała 24-letnia biegaczka.Jej menadżer Joern Ernst podkreślił, że Therese jest obecnie w Norwegii obiektem reklamowym numer jeden, a rosnąca popularność kobiecych biegów narciarskich w ostatnich sezonach jest zauważalna.- Mistrzostwa świata w Val di Fiemme w przyszłym roku i zimowa olimpiada w Soczi w 2014 roku będą idealne dla Therese z punktu widzenia promocji. Sądzimy, że marka "Johaug", powstająca we współpracy z wielkimi specjalistami w tej branży, już niedługo stanie się znana - przyznał Ernst.Johaug, która od grudnia jest twarzą norweskiego ekskluzywnego domu mody "Eger" i otrzymała wiele podobnych propozycji z zagranicy (m.in. z Francji i Włoch) podkreśliła, że zawsze lubiła szyć i projektować swoje sukienki. - Teraz jednak moje marzenia stają się możliwe, ponieważ posiadam silny wizerunek i środki finansowe, a kulisy świata mody już częściowo poznałam, biorąc udział w sesjach fotograficznych i reklamowych - zakończyła zawodniczka.