Nikt nie lubi reklam, szczególnie w piątek po dwudziestej, albo w kinie przed seansem. Jednak zdarzają się reklamy tak dobre, że zapamiętujemy je na długi czas. Często marki pozornie niezwiązane ze sportem – na przykład: Samsung, Turkish Airlines, McDonalds czy MasterCard wpadają na pomysł, jak wykorzystać znanych zawodników w spocie reklamującym produkt, usługę lub sklep. Samsung, Nike, Gatorade, Coca Cola mają na koncie reklamy, które przywracają (lub podtrzymują) wiarę w tę formę przekazu jako formę sztuki. Oto wybór reklam i kampanii, w których występują sportowcy. 1. Samsung Galaxy Trend Plus i Galaxy A: football na ratunek planecie Ranking zaczynamy od wieloplatformowej kampanii przeprowadzanej z ogromnym rozmachem i rozciągniętej w czasie na dziesięć miesięcy. Aby wypromować swoje flagowe urządzenia (Galaxy Trend Plus, Galaxy serii A i S) oraz sklep, Samsung wytoczył najcięższe działa, komponując piłkarską drużynę marzeń. Messi, Ronaldo, Rooney, Gotze, Oscar, Falcao, Moses, Donavan, Wu Lei, Kerzhakov, Stephan El Shaarawy, Chung-Yong i na dokładkę Casillas, a wszystko to pod czujnym okiem Franza Beckenbauera. Najlepsi piłkarze świata zostali powołani do szczytnych celów – aby reprezentować naszą planetę w meczu o wszystko z obcą cywilizacją. Wszelkie informacje o zbliżającej się rozgrywce były uwalniane stopniowo, a zainteresowani mogli śledzić rozwój akcji na portalach społecznościowych, stronach internetowych, oraz oczywiście swoich nowych urządzeniach Galaxy serii A, serii S oraz Galaxy Trend Plus. Link do reklamy: https://www.youtube.com/watch?v=FpHXQBL03Mg 2. Tiger Woods odbija piłeczkę Nike w ramach relaksu W opozycji do rozmachu, z jakim odbywają się współczesne kampanie, piękno i finezja reklam z lat 90-tych tkwi w prostocie. Tego spotu chyba nie trzeba przypominać żadnemu fanowi golfa. Legenda głosi, że reklama sfilmowana została w dwóch ujęciach i to jedynie dlatego, że za pierwszym razem Woods odbijał piłkę dłużej niż 30 sekund. Link do reklamy: https://www.youtube.com/watch?v=6oTMosZ76b8 3. Larry Bird i Michael Jordan grają o Big Maca Sytuacja w dzisiejszych, bezglutenowo-beznabiałowych czasach, nie do pomyślenia: oto para najsłynniejszych w historii NBA koszykarzy reklamuje sieć fast foodów. Michael Jordan oraz Larry Bird, grając o kanapkę Big Mac, przekonują potencjalnych klientów sieci restauracji McDonalds: „What you want is what you get”, co przy obecnym stanie wiedzy na temat wpływu wysokokalorycznych pokarmów na epidemię otyłości, brzmi trochę jak ironia, a trochę jak proroctwo. Link do reklamy: https://www.youtube.com/watch?v=1shK-j_u6LI 4. Nike – za to kochamy football! W drugim spocie w tym rankingu firmowanym przez Nike, tym razem związanym z mistrzostwami świata w piłce nożnej w 2010 roku, grają takie osobistości, jak: Ronaldo, Drogba, Rooney, Cannavaro, Ribery, Ronaldinho, Fabiano i wiele więcej, w tym Homer Simpson na gościnnych występach. Reklama oddaje ducha sportowej rywalizacji, lokalny charakter miłości do futbolu na niemal każdej szerokości geograficznej, a także to, za co kochamy piłkę nożną: od bezgranicznej radości do bezdennej rozpaczy dzieli nas czasem mniej niż jedna sekunda. Link do reklamy: https://www.youtube.com/watch?v=lSggaxXUS8k&feature=youtu.be