Rajd rozpocznie się oficjalnym startem w czwartek o 19.30 w Ajaccio a zakończy się w niedzielę 14 października o godz.14.30. W trakcie trzech Etapów zawodnicy mają do pokonania 16 odcinków specjalnych, o łącznej długości 359,32 kilometrów oesowych. Rajd Korsyki odbywa się na górskich asfaltowych drogach pełnych ostrych zakrętów i stromych zjazdów oraz podjazdów z licznymi serpentynami. Zawodnicy będą musieli zmierzyć się z bardzo zróżnicowaną nawierzchnią asfaltową, od nowego asfaltu z dobrą przyczepnością do śliskiego starego asfaltu z zerową przyczepnością. Po dwóch dniach zapoznania z trasą tegorocznego Rallye de France - Tour de Corse Michał Kościuszko powiedział "Rajd Korsyki, pomimo iż jest rajdem asfaltowym to bardzo różni się od Rajdu Katalonii. Tutejsze trasy są bardzo ciasne i szybkie, dość nierówne ze zmienną nawierzchnią i z dużą ilością brudu, więc dobre notatki będą bardzo istotne. Nie bez znaczenia będzie też dobre ustawienie zawieszenia, nad którym popracujemy na testowym. Strefa serwisowa znajduje się w porcie w Ajaccio gdzie pogoda jest zupełnie inna niż na wysoko położonych górskich oesach. Na zapoznaniu pogoda zmieniała się z pięknego słońca w mgłę i deszcz. Startuję w tym rajdzie po raz pierwszy, ale zauważyłem, że lokalni kierowcy zaznaczają niektóre zakręty znakami na drzewach lub skałach, dzięki czemu wiedzą, w których momentach hamować. Mam nadzieję, że ich lokalny kod pomoże również nam. "Tegoroczna edycja Rajdu Korsyki nie zaskakuje niczym nowym. Moim zdaniem to najtrudniejszy rajd asfaltowy na świecie" ? dodał Maciek Szczepaniak. Polacy pojadą samochodem Suzuki Swift S1600, przygotowanym przez JM Engeeniering Zlin. Sponsorem strategicznym zespołu w sezonie 2007 jest sieć Ready&Go. **** FIA Junior Rally Championship ? to klasyfikacja, w której startują kierowcy, którzy mogą mieć maksymalnie 28 lat w danym sezonie startów. Limit wieku nie dotyczy pilotów. Zawodnicy ścigają się o tytuł Mistrza na trasach 6 nominowanych rajdów zaliczanych do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Wszystkie samochody startujące w kategorii FIA JRC są przednionapędowe z silnikami atmosferycznymi (bez turbo). Samochody muszą być homologowane w jednej z 3 klas technicznych określonych przez FIA: Super 1600 i A (pojemność silnika do 1600 cm3) lub N (pojemność do 2000 cm3). W sezonie 2007 kierowcy startują z numerami od 31 do 51. Polska załoga Michał Kościuszko Maciek Szczepaniak startuje z 38 numerem startowym. Michał Kościuszko karierę sportową rozpoczął w 2001 roku od startów w Kartingowych Mistrzostwach Polski, gdzie zdobył tytuł Mistrza Polski już w pierwszym sezonie. W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski Kościuszko zadebiutował w 2003 roku Oplem Corsa. Dwa razy z rzędu w roku 2005 i 2006 Michał Kościuszko pilotowany przez Jarka Barana zdobył tytuł Mistrza Polski w kategorii Super1600. Zdobywając tytuł Mistrza Polski w 2005 roku Michał został najmłodszym zawodnikiem z tytułem mistrzowskim w rajdach samochodowych. Maciej Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. U boku Leszka Kuzaja trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej RSMP ? w 2004, 2005 i 2006 roku. W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata zadebiutował w 1999 roku w San Remo pilotując Tomka Kuchara. Maciek jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i jednym z najbardziej doświadczonych na trasach Mistrzostw Świata.