Pod koniec września 38-letni Loeb poinformował, że w przyszłym roku nie wystąpi we wszystkich eliminacjach rajdowych mistrzostw świata. Jego podstawową zawodową działalnością w przyszłym roku ma być praca w zespole projektowo-testowym, zajmującym się nowymi technologiami i rozwiązaniami technicznymi w samochodach jego teamu. Francuz ma wystartować w pięciu rajdach, sezon zacznie od styczniowego Monte Carlo. Choć zarząd Citroena nie podjął jeszcze oficjalnej decyzji o wystawieniu fabrycznego zespołu w WTCC, to dział sportu buduje już samochód przeznaczony dla Francuza. Auto będzie jednak gotowe najwcześniej w drugiej połowie przyszłego roku, dlatego w sezonie 2013, o ile dojdzie do jego startów w WTCC, Loeb będzie jeździł McLarenem GT3. "Planuję co najmniej dwa lata w WTCC, pierwszy rok przeznaczę na naukę, drugi na walkę o podium. Początek na pewno będzie trudny, nie ma możliwości, aby od razu walczyć z kierowcami, którzy startują na tych torach od wielu lat. W wyścigach będę młodym kierowcą. To nowe wyzwanie, w rajdach nie mogę się już bardziej rozwinąć i poprawić" - powiedział Loeb. Ogólnoświatowe wyścigowe mistrzostwa samochodów turystycznych (WTCC) były zorganizowane przez FIA (Międzynarodowa Federacja Samochodowa) w 1987 i później co rok od 2005. Po pierwszym sezonie w 1987, mimo sukcesu organizacyjnego, seria została zakończona, gdyż FIA obawiała się, że WTCC będzie zbyt dużą konkurencją dla F1, z której wycofają się sponsorzy. WTCC zastąpiły serię European Touring Car Championship rozgrywaną w latach 1963-1988 i 2000-2004. W każdym sezonie odbywa się od 10 do 12 rund złożonych z dwóch wyścigów każda na różnych torach wyścigowych. W sezonie 2012 zwyciężył Brytyjczyk Robert Huff jeżdżący Chevroletem Cruze 1,6 Turbo.