Reklama

Reklama

Domowe treningi w czasie epidemii - jakie urządzenia wybrać?

Regularne treningi to najlepszy sposób na poprawę samopoczucia, sylwetki oraz zadbanie o układ odpornościowy i energię o każdej porze dnia. Zajęcia sportowe na co dzień kojarzymy z klubami fitness, sekcjami sportowymi, basenem lub bieganiem w parku. Rzeczywiście, w takich miejscach mamy najlepsze warunki do treningów, ale obecna sytuacja zmusiła właścicieli siłowni i klubów do ich czasowego zamknięcia. W dobie pandemii koronawirusa najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem są ćwiczenia wykonywane we własnym domu lub mieszkaniu. Przyjrzyjmy się zatem rodzajom sprzętu, który przyda się przy tworzeniu małej domowej siłowni. Takie rozwiązanie pomoże poprawić sylwetkę w czasie epidemii, ale z pewnością będzie nam służyć również w czasach, gdy zagrożenie zostanie zażegnane.

Orbitrek - najskuteczniejszy sposób na spalanie kalorii w własnym domu

Nasze mieszkanie może być idealnym miejscem na spalenie zbędnych kalorii i poprawienie swojej sylwetki. W tym celu powinniśmy regularnie wykonywać treningi aerobowe, które poza spalaniem kalorii pozwalają nam na poprawienie wydolności organizmu i wysmuklenie mięśni. Najlepszym urządzeniem do treningu aerobowego w domowych warunkach jest orbitrek. 

Reklama

Co ważne, orbitrek umożliwia trenowanie nie tylko dolnych, ale również górnych partii ciała, które są zazwyczaj pomijane podczas ćwiczeń na innych urządzeniach do treningu cardio. Kilkadziesiąt minut na orbitreku zapewni nam optymalną dawkę aktywności fizycznej i pomoże w szybkim zmniejszeniu niezadowalającej liczby na wadze. Poza tym, ćwiczenia na orbitreku pozwalają wymodelować mięśnie pośladków, ud, łydek, pleców, ramion oraz klatki piersiowej. Oznacza to, że w mniejszym lub większym stopniu angażujemy praktycznie całe ciało. Profesjonalne orbitreki są wygodne, posiadają gotowe programy treningowe oraz regulację oporu, co sprawia, że każdy może dostosować trening do swoich potrzeb i możliwości.

Rowerek treningowy - przejażdżka bez wychodzenia z domu

Innym urządzeniem, które idealnie sprawdzi się podczas redukcji wagi w domowych warunkach, jest rowerek treningowy. Jazda na rowerze jest jedną z podstawowych i ulubionych aktywności na całym świecie. Co ciekawe, treningi na rowerku treningowym w domowych warunkach mogą być znacznie efektywniejsze od jazdy na świeżym powietrzu, ponieważ możemy wybrać poziom trudności i skupić się tylko na swoim treningu. Dużą zaletą jest prostota funkcjonowania sprzętu, dzięki czemu podczas treningu możemy spokojnie oglądać telewizor lub słuchać audiobooka. 

Najważniejsze jest jednak to, że jazda na rowerku prowadzi do wzmocnienia mięśni dolnych części ciała, poprawienia krążenia oraz spalenia tkanki tłuszczowej. Ćwicząc na rowerku, w zależności od intensywności, możemy spalić nawet do 500 kalorii w ciągu godziny. Rowerki są również dobrym wyborem dla osób, które mają problem ze stawami, ponieważ ruchy wykonywane przy ćwiczeniu nie obciążają kolan.

Bieżnie treningowe - bieganie o każdej porze roku

Ruch na orbitreku przypomina dynamiczny marsz, na rowerku treningowym czujemy się podobnie jak podczas jazdy na rowerze, do pełni szczęścia brakuje tylko bieżni treningowej, która umożliwia bieganie bez wychodzenia z domu. 

Bieżnia treningowa oferuje doskonałą alternatywę osobom, które nie lubią biegać w nieprzyjemnej pogodzie, preferują trenować w domu lub, jak obecnie, nie mogą lub boją się biegać na świeżym powietrzu. Nowoczesne urządzenia dają możliwość wybierania najróżniejszych trybów trudności i programów treningowych, wliczając w to interwały. Niektóre bieżnie posiadają także specjalną funkcję regulowania kąta nachylenia, co pozwala na stworzenie warunków przypominających bieg pod górkę. Wyposażeni w bieżnię jesteśmy więc w stanie stworzyć perfekcyjną symulację kompleksowego treningu biegowego, z uwzględnieniem zróżnicowanego terenu oraz cyklicznych zmian prędkości.

Sprzęt do treningu siłowego w domu

Jeśli chodzi o trening cardio, przynajmniej jedno z wymienionych wyżej urządzeń powinno się znaleźć w mieszkaniu osoby dbającej o swoją formę. Co jednak w sytuacji, kiedy priorytetem jest dla nas trening siłowy? W celu zbudowania mięśni również możemy sięgnąć po jedną z wielu możliwości łatwych do zaadaptowania nawet na niewielkiej powierzchni. Podstawę stanowi drążek rozporowy mocowany do drzwi. Przydatne będą również hantle oraz obciążenia, a w przypadku bardziej zaawansowanych sportowców również sztanga. Aby móc zaangażować każdą partię ciała, przydadzą się także uchwyty do pompek i poręcze do dipów. Doskonałym rozwiązaniem na czas domowej kwarantanny jest kalistenika - do treningu kalistenicznego, polegającego na wykorzystywaniu ciężaru własnego ciała, potrzebujemy bowiem niewielkiej ilości sprzętu.

Podsumowując, wykonywanie różnorodnych treningów w swoim mieszkaniu jest jak najbardziej możliwe, całkowicie normalne i w dodatku zaskakująco wydajne. W obecnej sytuacji jest również wskazane. Nie wiadomo, kiedy siłownie ponownie zostaną otwarte, natomiast bieganie na świeżym powietrzu wciąż wiąże się z ryzykiem zarażenia. Na szczęście jednak, aby wykonywać skuteczne ćwiczenia we własnym domu, wystarczą odpowiednie urządzenia, które bez problemu nabędziemy w internetowych sklepach sportowych. Nade wszystko jednak należy wyposażyć się w coś, co jest i będzie kluczowe zawsze, niezależnie od rodzaju i skali kryzysu - w motywację!

Dowiedz się więcej na temat: trening | Epidemia | zajęcia | fitness | pandemia | orbitrek | kalorie | rowerek | bieżnia | zdrowie | siłownia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje