Pierwsze półtora dnia należało do jego rodaka Sebastiena Ogiera (również Citroen C4), ale ostatnie sobotnie odcinki to już popis Loeba. Wygrał trzy z czterech prób i ma 16,2 sekundy przewagi nad Norwegiem Petterem Solbergiem (Citroen C4) oraz 17,3 nad Finem Mikko Hirvonenem (Ford Focus). Ogier spadł na piąte miejsce. Szóstą lokatę zajmuje były mistrz świata Formuły 1 Fin Kimi Raikonnen (Citroen C4), który ma stratę do Loeba 4.37,5. Trasa tureckiej rundy mistrzostw świata została podzielona na 23 odcinki specjalne o długości 358 km. W sumie z dojazdami kierowcy będą mieli do pokonania ponad 1100 km. Większość OS ma nawierzchnię szutrową, są szerokie i dość szybkie. W imprezie nie startuje Michał Kościuszko (Ford Fiesta S2000), jedyny Polak rywalizujący w MŚ. Klasyfikacja po 17 z 23 odcinków specjalnych: 1. Sebastien Loeb(Francja/Citroen C4) 2:19.13,5 2. Petter Solberg(Norwegia/Citroen C4)strata 16,2 3. Mikko Hirvonen(Finlandia/Ford Focus) 17.3 4. Dani Sordo(Hiszpania/Citroen C4) 22.4 5. Sebastien Ogier(Francja/Citroen C4) 3.21,0 6. Kimi Raikkonen(Finlandia/Citroen C4) 4.37,5 Zwycięzcy odcinków specjalnych: Solberg 5 (OS1, OS4, OS8, OS10, OS13), Ogier 4 (OS3, OS5, OS6, OS12), Loeb 4, (OS9, OS14, OS16, OS17), Hirvonen 3 (OS2, OS11, OS15), Sordo 1 (OS7).