Ogłoszenie tej decyzji nastąpiło w wyjątkowym dniu. 19 października 1919 roku został zawiązany Polski Komitet Olimpijski. - I 104 lata później dochodzi do tak ważnego wydarzenia - zauważył Radosław Piesiewicz. Czteroletnia umowa z możliwością przedłużenia - Ta umowa daje nam wsparcie w wielu płaszczyznach - medialnym i telekomunikacyjnym. Grupa Polsat staje się od dziś sponsorem PKOl. Da nam wiele obopólnych korzyści i każdy będzie mógł powiedzieć, że to coś wspaniałego. Została zawarta na cztery lata z możliwością przedłużenia - zaznacza prezes PKOl. - Myślę, że razem będziemy budowali silny polski sport - dodał. - Traktujemy tę umowę jako ukoronowanie 30-letniej działalności Polsat. Przez ten czas pokazaliśmy, że potrafimy przybliżyć ludziom sport i na naszych antenach snuć wspaniałą opowieść o polskim sporcie - mówił Mirosław Błaszczyk, z Grupy Polsat Plus. - Myślę, że bardzo pasujemy do siebie. W naszej codziennej pracy wyznajemy te same wartości, które przyświecają ruchowi olimpijskiemu, czyli: dążenie do doskonałości, przyjaźń i szacunek - stwierdził Maciej Stec, wiceprezes ds. strategicznych Grupy Polsat. Niedocenieni sportowcy będą docenieni Co da ta umowa polskiemu sportowi? - Przyjście każdego nowego sponsora dla PKOl to jest dobra wiadomość, wiedząc na to, że jest pomysł na to, żeby środkami sponsorskimi wspierać polskie związki sportowe. Tylko się cieszyć. Im więcej sponsorów, tym medialnie polski sport zyskuje. Nowym partnerom będzie zależało na tym, aby wykorzystywać promocyjnie olimpijczyków i promować igrzyska. Wierzę, że polscy sportowcy, bo na tym mi zależy, mieli wielkie korzyści - powiedziała Maja Włoszczowska, dwukrotna medalistka olimpijska w kolarstwie górskim, obecnie przedstawicielka Komisji Zawodniczej przy Międzynarodowym Komitecie Olimpijskim (MKOl). Słowa byłej kolarki potwierdza Piesiewicz. Zapewnia, że dzięki nowym środkom jeszcze bardziej będzie chciał wspomóc związki sportowe zwłaszcza te, które mają problemy z finansowaniem. Dzięki medialnemu sponsorowi ma również wzrosnąć promocyjna wartość niektórych, niedocenianych do tej pory sportów olimpijskich. - Będziemy przekazywać Polsatowi wiele treści i organizować wiele wydarzeń, która pokaże telewizja Polsat, dodał Piesiewicz. Dzięki umowie Polsat Plus będzie mógł posługiwać się tytułem: Sponsor Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Sponsor Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Olgierd Kwiatkowski