Jak nieoficjalnie ustaliliśmy, PKN Orlen ma zostać sponsorem całego teamu F1 Williamsa. I w zamian w tej drużynie ma występować Robert Kubica. Według naszych informacji decyzja została już podjęta przez zarząd Orlenu pod kierownictwem prezesa Daniela Obajtka. Logotypy Orlenu mają widnieć na bolidzie, strojach Roberta Kubicy i całego zespołu oraz w padoku. Czyli w tym miejscu, gdzie samochody w widowiskowy sposób są prezentowane. Jak ustaliliśmy Orlen zdecydował się na ten wydatek, żeby promować się w innych krajach. Aż 60 proc. przychodów koncernu generowanych jest poza Polską. Orlen posiada sieć stacji w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie. To największy w historii polskich firm projekt sponsoringowy, który sprawi, że Polak wróci do startowania w jednym z najbardziej zaawansowanych biznesowo sportów. Umowa Kubicy z Williamsem ma obowiązywać od stycznia. Pierwszy wyścig Formuły 1 odbędzie się tradycyjnie w połowie marca na torze w Melbourne. W planach na rok 2019 jest 21 wyścigów Grand Prix. Sezon zakończy się 1 grudnia. Polskich kibiców szczególnie może interesować sierpniowy wyścig na Węgrzech albo lipcowy w Niemczech. To dwa wyścigi, które zostaną rozegrane najbliżej naszego kraju. Formuła 1 jest w gronie sportów, które są najpotężniejszymi platformami reklamowymi świata. Wyścigi Grand Prix odbywają się w 21 krajach, a ich transmisje prowadzone są przez 200 stacji, oglądanych przez 2 miliardy telewidzów. Kubica zadebiutował w Formule 1 w 2006 roku. Odniósł jedno zwycięstwo w karierze: w 2008 roku w Montrealu. Na podium stanął łącznie 12 razy w 76 wyścigach. Ostatni raz startował w wyścigach w 2010 roku, a w 2011 roku uległ wypadkowi podczas rajdu we Włoszech i w wyniku odniesionych obrażeń musiał wycofać się z F1. (az) Krzysztof Berenda