"Cztery miesiące, dziewięć lokalizacji, siedem województw - bolid Alfa Romeo Racing Orlen rusza w jesienną podróż po Polsce. Trasę otworzyło Forum Ekonomiczne w Karpaczu, a do końca roku kibice Formuły 1 będą mogli go zobaczyć na stacjach paliw oraz m.in. w płockiej siedzibie PKN Orlen i warszawskim Centrum Olimpijskim" - oznajmił koncern. PKN Orlen zapowiedział, że w Karpaczu bolid będzie prezentowany do czwartku, a następnie odwiedzi m.in. Kraków, Wrocław, Poznań, Rzeszów, Gdańsk oraz Płock, gdzie znajduje się siedziba koncernu i jego główny zakład produkcyjny. "PKN Orlen jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega nas co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r. To pokazuje, że nasze działania są skuteczne" - powiedział prezes płockiego koncernu Daniel Obajtek, cytowany we wtorkowym komunikacie. Jak ocenił, "sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa". "Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł" - wskazał. Dodał, iż w tym czasie w polskich mediach marka Orlen pojawiła się ponad 465 tys. razy. "To olbrzymia wartość biznesowa. Ten potencjał chcemy wykorzystywać również w naszych działaniach wizerunkowych. Dlatego ruszamy w trasę z bolidem Formuły 1" - podkreślił Obajtek. "Będziemy wśród naszych partnerów na najważniejszych wydarzeniach biznesowych w Polsce, ale przede wszystkim wśród naszych klientów na stacjach paliw PKN Orlen" - zapowiedział szef płockiego koncernu. PKN Orlen podał, iż "jest najaktywniejszym sponsorem sportu w Polsce". Przypomniał, że poza Formułą 1 angażuje się m.in. w takie dyscypliny motosportu, jak DTM, rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną, piłkę ręczną; koncern jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. Według PKN Orlen, co czwarty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę koncernu z Robertem Kubicą, kierowcą wyścigowym i rajdowym, częściej korzysta z oferty stacji Orlen. Jak podał płocki koncern, "w ubiegłym roku Grupa Orlen odnotowała 4 proc. wzrostu sprzedaży paliw, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych".