Informując o cyklu wydarzeń, PKN Orlen przekazał, iż kibice będą mogli zobaczyć pojazd, jakim przed trzema laty ścigali się kierowcy zespołu Alfa Romeo Racing Orlen - bolid będzie malowany zgodnie z tegorocznymi standardami wizualnymi tej grupy, które po raz pierwszy przedstawiono w lutym 2021 r. w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. "PKN Orlen po raz kolejny przygotował wyjątkową atrakcję dla miłośników sportów motorowych. Bolid F1 Alfa Romeo Racing Orlen rusza 4 czerwca br. w pokazowy tour, podczas którego pojawi się w dziesięciu miastach w Polsce" - oznajmił w środowym komunikacie płocki koncern. Jak podkreślił PKN Orlen, wyścigi Formuły 1 z udziałem najlepszych kierowców przyciągają fanów na całym świecie, a według badań Nielsena, łączna widownia tych zawodów, transmitowanych w 51 krajowych telewizjach, sięga 400 mln widzów. "Zaangażowanie w Formułę 1 i współpracę z Robertem Kubicą traktujemy jako inwestycję. To jeden z naszych kluczowych projektów sponsoringowych, który wspiera działalność biznesową PKN Orlen i buduje globalną rozpoznawalność marki" - powiedział Adam Burak, członek zarządu płockiego koncernu ds. komunikacji i marketingu, cytowany w informacji tej spółki. Burak zaznaczył, że PKN Orlen tworzy "silny koncern multienergetyczny, który będzie skutecznie konkurował na międzynarodowych rynkach". "Sponsoring sportowy wzmacnia efekty naszych działań" - ocenił. Dodał, iż tylko w 2020 r. ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki Orlen w Formule 1, obejmujący ponad 100 tys. publikacji, wyniósł 433 mln zł. PKN Orlen anonsuje, iż model bolidu, który zostanie zaprezentowany w ramach obecnego touru, to C37 z sezonu 2018. Spółka zwróciła uwagę, że podobną trasę promocyjną po Polsce bolid Alfa Romeo Racing Orlen odbył w 2020 r. - w ciągu czterech miesięcy wyścigowy pojazd obejrzało wówczas pół miliona fanów w 9 miastach, w 7 województwach. "Tegoroczny tour rozpocznie się 4 czerwca br. w Lublinie. Bolid Alfa Romeo Racing Orlen spędzi w tym mieście cały tydzień. Następnie czeka go podróż, trwająca aż do 5 sierpnia, która zakończy się w Zakopanem" - przekazał płocki koncern. Jak podał, w drugiej połowie roku bolid zostanie zaprezentowany w Czechach i Niemczech, gdzie prowadzony jest proces rebrandingu stacji paliwowych działających pod markami Star i Benzina z Grupy Orlen. "Głównym celem obecności marki Orlen na torach Formuły 1 jest bowiem budowa jej globalnej rozpoznawalności. Sponsoring zespołu Alfa Romeo Racing Orlen stanowi również platformę marketingową w Czechach i Niemczech, gdzie Formuła 1 należy do najbardziej popularnych i najchętniej oglądanych dyscyplin motorsportowych" - podkreślił PKN Orlen.