Po tym, jak prezes FIA Max Mosley ogłosił, że najprawdopodobniej będzie się ubiegał o reelekcję, do dziennikarzy dotarł prowizoryczny kalendarz alternatywnej serii wyścigowej "New Formula" planowanej przez FOTA, który grozi odejściem z Formuły 1. Jeśli dojdzie do rozłamu, ekipy FOTA zamierzają startować w 17 wyścigach, z których większość na tych samych obiektach, co dotychczasowy cykl Grand Prix. W kalendarzu zabraknie torów w Szanghaju, brazylijskiego Interlagos czy belgijskiego Spa-Francorchamps. Na mapie "New Formula" znalazły się natomiast - pozbawione w ostatnich latach wyścigów Formuły 1 - Montreal, Indianapolis, Jerez czy Imola, a także po raz pierwszy nowy tor w portugalskim Portimao, dotychczas goszczący tylko sesje testowe. Ten prasowy przeciek może być próbą wywarcia presji na FIA, by zmusić ją do rezygnacji z niekorzystnych zmian planowanych od przyszłego sezonu mistrzostw świata. Chodzi głównie o ograniczenie do 60 milionów dolarów dopuszczalnych budżetów każdego z zespołów. Brak porozumienia w tej kwestii spowodował, że ekipy zrzeszone w FOTA - Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW-Sauber, Renault, Toyota, Red Bull-Renault, Toro Rosso-Ferrari i Brawn GP-Mercedes - postanowiły, że rozpoczną prace nad stworzeniem nowego cyklu wyścigów od 2010 roku, niezależnego od FIA. Prowizoryczny kalendarz rywalizacji teamów z FOTA w 2010 roku: 7 marca - Argentyna (Buenos Aires) 21 marca - Meksyk (Meksyk) 11 kwietnia - Hiszpania (Jerez) 25 kwietnia - Portugalia (Portimao) 2 maja - San Marino (Imola) 23 maja - Monako (Monte Carlo) 6 czerwca - Kanada (Montreal) 13 czerwca - USA (Indianapolis) 11 lipca - Wielka Brytania (Silverstone) 25 lipca - Francja (Magny-Cours) 15 sierpnia - Niemcy (Lausitzring) 29 sierpnia - Finlandia (Helsinki) 12 września - Włochy (Monza) 26 września - Zjednoczone Emiraty Arabskie (Abu Zabi) 10 października - Singapur (Marina Bay) 24 października - Japonia (Suzuka) 7 listopada - Australia (Adelajda)