Poprzednio wyścig o Grand Prix Niemiec odbył się w 2016 roku, zwyciężył broniący tytułu Brytyjczyk Lewis Hamilton z Mercedesa. To było w 2016 roku czwarte z rzędu zwycięstwo kierowcy Mercedesa, a szóste w siedmiu startach. Drugie miejsce zajął Daniel Ricciardo, a trzeci był kolega Australijczyka z teamu Red Bull Holender Max Verstappen. Na czwartej pozycji uplasował się późniejszy mistrz świata Niemiec Nico Rosberg (Mercedes). W 2017 roku GP Niemiec się nie odbyło. O tym, że organizatorzy mają poważne problemy mówiło się już rok wcześniej, ale dopiero w połowie listopada 2016 szef obiektu Hockenheim - Georg Seiler oficjalnie potwierdził, że kolejne Grand Prix Niemiec się nie odbędzie. Władzom toru nie udało się bowiem dojść do porozumienia w kwestiach finansowych z poprzednim szefem F1 Berniem Ecclestonem. Hockenheim nie był w stanie spełnić takich samych wymagań finansowych, jak inne europejskie tory. Do tego w Niemczech sprzedaż biletów była z roku na rok mniejsza. Ecclestone negocjował nawet nowy kontrakt na sezon 2017 na specjalnych warunkach, z obniżoną o połowę opłatą licencyjną, ale to także nie pomogło. Już GP Niemiec w 2016 roku przyniosło organizatorom straty finansowe. Liczba kibiców na torze była zbyt mała, aby pokryć koszty, na dodatek obniżono ceny biletów licząc na większą frekwencję, co jednak także nie dało efektów. W tej sytuacji władze toru nie podpisały umowy na 2017. W ostatnich latach GP Niemiec odbywało się przemiennie, raz na Hockenheim, a w następnym sezonie na torze Nuerburgring. Jednak ten drugi obiekt także nie mógł podjąć się organizacji GP 2017, gdyż nie otrzymał dotacji od miejscowego samorządu, co było warunkiem niezbędnym. Najwięcej zwycięstw w GP Niemiec odniósł reprezentant gospodarzy Michael Schumacher, który triumfował cztery razy (1995, 2002, 2004, 2006). Po trzy wygrane mają w dorobku Hamilton (2008, 2011, 2016) i Hiszpan Fernando Alonso (2005, 2010, 2012). Podczas wyścigu na Hockenheim kierowcy mają do przejechania 67 okrążeń, każde po 4 574 m. W sumie 306,458 km. Rekordzistą toru jest Fin Kimi Raikkonen (obecnie Ferrari), który w 2004 roku przejechał okrążenie w czasie 1.13,780. Po dziesięciu rundach MŚ liderem jest Vettel, który o osiem punktów wyprzedza obrońcę tytułu Hamiltona. Niemiec dotychczas wygrał cztery wyścigi, Hamilton ma w dorobku trzy zwycięstwa, dwa razy najszybszy był Australijczyk Daniel Ricciardo, a jeden raz Holender Max Verstappen (obaj Red Bull). Hamilton w karierze dotychczas wystartował w 218 wyścigach, 65 z nich wygrał i w klasyfikacji wszech czasów jest drugi. Prowadzi Schumacher - 91 zwycięstw, a Vettel triumfował 51 razy. Niedzielna Grand Prix Niemiec zostanie rozegrana po raz 63., a po raz 36. na Hockenheim. Na Nuerburgringu kierowcy rywalizowali dotychczas 26 razy, jeden wyścig w 1959 roku odbył się na torze Avus. W klasyfikacji konstruktorów prowadzi Ferrari 287 pkt, przed Mercedesem - 267 i Red Bullem - 199. Ostatnią 10. pozycję zajmuje Williams, w którym kierowcą testowym i rezerwowym jest Robert Kubica. Team zgromadził dotychczas zaledwie 4 pkt wywalczone przez Kanadyjczyka Lance Strolla, drugi kierowca Rosjanin Siergiej Sirotkin jest jedynym w stawce, który w dziesięciu rundach nie zdobył punktu. Klasyfikacja generalna MŚ (po 10 z 21 zawodów): 1. Sebastian Vettel (Niemcy) 171 pkt 2. Lewis Hamilton (W. Brytania) 163 3. Kimi Raikkonen (Finlandia) 116 4. Daniel Ricciardo (Australia) 106 5. Valtteri Bottas (Finlandia) 104 6. Max Verstappen (Holandia) 93 7. Nico Huelkenberg (Niemcy) 42 8. Fernando Alonso (Hiszpania) 40 9. Kevin Magnussen (Dania) 3910. Carlos Sainz jr. (Hiszpania) 2811. Esteban Ocon (Francja) 2512. Sergio Perez (Meksyk) 2313. Pierre Gasly (Francja) 1914. Charles Leclerc (Monako) 1315. Romain Grosjean (Francja) 1216. Stoffel Vandoorne (Belgia) 817. Lance Stroll (Kanada) 418. Marcus Ericsson (Szwecja) 319. Brendon Hartley (Nowa Zelandia) 1