Grosjean wyszedł prawie bez szwanku, tylko z oparzeniami grzbietów dłoni, po jednym z najbardziej przerażających wypadków w najnowszej historii Formuły 1. Do zdarzenia doszło na początku wyścigu, kiedy bolidy jadą jeszcze blisko siebie. Francuz wypadł z toru w zakręcie numer trzy, po kontakcie z Rosjaninem Daniiłem Kwiatem, i z dużą szybkością uderzył w barierki. Samochód Haasa przepołowił się i stanął w płomieniach. Natychmiast pojawiły się służby ratownicze, a Grosjean o własnych siłach wyszedł z kokpitu. Następnie opuścił tor w karetce, a do szpitala przetransportowano go helikopterem. F1 dąży do ciągłego doskonalenia standardów bezpieczeństwa zarówno dla swoich samochodów, jak i torów, a system halo, służący do ochrony głowy - wprowadzony wśród pewnych kontrowersji w 2018 roku - uznano powszechnie za decydujący przy uratowaniu życia 34-letniego kierowcy. "Przyjrzymy się temu całemu zajściu i podejmiemy w związku z nim pełne dochodzenie. Będzie dotyczyło bezpieczeństwa samochodu, wyposażenia kierowcy i elementów bezpieczeństwa na torze" - powiedział Michael Masi, dyrektor wyścigu. "Kadłub wykonał swoje zadanie. Zapewnił kierowcy bezpieczeństwo" - dodał.Z kolei Brawn, dyrektor do spraw sportów motorowych w F1, stwierdził, że było kilka niepokojących aspektów związanych z następstwami uderzenia bolidu Haasa w metalowe bariery."Niewątpliwie musimy przeprowadzić bardzo dogłębną analizę wszystkich wydarzeń, które miały miejsce, ponieważ jest wiele rzeczy, które nie powinny się wydarzyć" - mówił Brawn. "Pożar był niepokojący, podobnie jak przerwanie barierek. Pozytywem jest bezpieczeństwo samochodu i to pozwoliło nam przetrwać" - tłumaczył.Teraz cały wypadek będzie analizowany w najmniejszych szczegółach."Tam przecież doszło też do ogromnego przeciążania, więc musimy przyjrzeć się, jak wszystko zawiodło, ponieważ jest to tak zaprojektowane, aby zawodziło stopniowo" - powiedział Brawn."W tym wypadku jednak katastrofa zdarzyła się w nieprzewidziany sposób. Samochód się rozpadł, doszło do pożaru paliwa, czego nie było od wielu lat - zbiornik paliwa jest niesamowicie mocny" - stwierdził dyrektor do spraw sportów motorowych w F1. W najbliższą niedzielę dojdzie w Bahrajnie do kolejnego wyścigu - Grand Prix Sakhir - który odbędzie się na krótszej trasie, ale z szybszą konfiguracją."Na pewno przeprowadzimy dogłębną analizę. Sprawdzimy każdą informację, a niezbędne rzeczy zostaną wykonane" - stwierdził Brawn. ------------------------------------------------ Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii! Zagłosuj i wygraj ponad 20 000 zł! Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!