0 - tylu kierowców z Brazylii będzie występować w MŚ; w poprzednim sezonie w stawce był tylko Felipe Massa, który zakończył karierę. Ostatnio bez "Canarinhos" rywalizowano w F1 w sezonie 1969. 1 - żaden z kierowców nie będzie startował z tym numerem. Broniący tytułu Brytyjczyk Lewis Hamilton (Mercedes GP) będzie miał na bolidzie 44. 3 - tylko tyle silników przysługuje każdemu z kierowców na cały sezon. Każde kolejne wymiany będą skutkowały karami. 5 - tytułów mistrza świata może mieć po tym sezonie zarówno Hamilton, jak i Niemiec Sebastian Vettel (Ferrari). 7 - razy mistrzem globu był rekordzista pod tym względem Niemiec Michael Schumacher. Dwa tytuły mniej ma drugi w klasyfikacji wszech czasów Argentyńczyk Juan Manuel Fangio. 9 - rodzajów opon będą mieli do dyspozycji kierowcy. W poprzednim sezonie było ich siedem. Dodano hipermiękkie i supertwarde. 10 - zespołów będzie rywalizować w tym sezonie, podobnie jak w poprzednim. 11 - tytułów mistrzowskich łącznie mają wszyscy kierowcy, którzy będą startować w tym sezonie. Po cztery razy triumfowali Hamilton i Vettel, dwa - Hiszpan Fernando Alonso (obecnie McLaren-Renault), a raz najlepszy był Fin Kimi Raikkonen (Ferrari). 15 - krajów reprezentują kierowcy, którzy będą ścigać się w tym roku. Najwięcej z nich pochodzi z Francji: Esteban Ocon (Force India-Mercedes), Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) i Romain Grosjean (Haas-Ferrari). 21 - wyścigów o Grand Prix zaplanowano w tym sezonie. Nigdy nie było ich więcej. 35 - tygodni minie od 25 marca, kiedy odbędzie się inaugurujący sezon wyścig w Australii, do ostatniej w kalendarzu imprezy 25 listopada w Abu Zabi. 38 - lat i 159 dni będzie miał w niedzielę najstarszy kierowca w stawce - Kimi Raikkonen. Najmłodszy będzie partner Roberta Kubicy z zespołu, Kanadyjczyk Lance Stroll (Williams-Mercedes) - 19 lat i 147 dni. 62 - zwycięstwa w karierze odniósł Hamilton. W klasyfikacji wszech czasów wyprzedza go tylko rekordzista Schumacher - 91. 200 - występów w wyścigach Grand Prix będzie miał Vettel po imprezie w Australii. 525 - punktów można zdobyć maksymalnie w całym sezonie. Zwycięzca każdego z wyścigów otrzyma 25. 733 - przynajmniej kilogramów musi ważyć każdy bolid w tym sezonie. To o pięć więcej niż w poprzednim. Wpływ na tę zmianę ma wprowadzenie tzw. Halo, czyli obudowy kokpitu, poprawiającej bezpieczeństwo kierowców. 1200 - do tylu stopni Celsjusza rozgrzewają się tarcze hamulcowe w bolidach F1. ok. 100 000 - komponentów wchodzi w skład każdego z bolidów.