Trzy kolory, pięć mieszanek Podczas sezonu 2019 opony będą oznaczane tylko trzema kolorami: białym dla najtwardszej mieszanki na dany weekend, żółtym dla pośredniej i czerwonej dla najbardziej miękkiej. Gama na cały sezon składa się z pięciu mieszanek, oznaczonych od 1 do 5 - od najtwardszej do najbardziej miękkiej. Wszystkie są wykorzystywane podczas zimowych przygotowań w Barcelonie, więc najtwardsza (C1) i najbardziej miękka (C5) w czasie testów są pozbawione kolorowych pasków na bocznych ściankach. Mieszanki C2, C3 i C4 są oznaczone standardowo, z białymi, żółtymi i czerwonymi paskami. Takie oznaczenia są stosowane wyłącznie na testach: podczas wyścigowych weekendów w użyciu będą tylko trzy mieszanki. Opony prototypowe podczas testów W użyciu będą także opony pozbawione oznaczeń: to prototypowe ogumienie, które zostanie wykorzystane tylko podczas testów, w ramach oceny potencjalnych rozwiązań na przyszłość. Trwa ustalanie ostatecznego harmonogramu dedykowanych testów opon na sezon 2020, w których na przestrzeni sezonu wezmą udział wszystkie zespoły. Szczegółowe plany zostaną ogłoszone wkrótce. Inne temperaturty i ciśnienia W tym roku maksymalna temperatura koców grzewczych na tylne opony zostanie zmniejszona do 80 stopni Celsjusza, podczas gdy temperatura koców na przednie opony pozostanie na dotychczasowym poziomie 100 stopni Celsjusza. Ten zabieg pomoże w dogrzewaniu przedniego ogumienia, a także zmniejszy ryzyko ziarnienia - zwłaszcza przy niskiej temperaturze otoczenia. W związku z tym dostosowane zostaną także ciśnienia początkowe tylnych opon. Cieńszy bieżnik W niektórych zeszłorocznych wyścigach - na torach o nowej nawierzchni - korzystano z ogumienia o cieńszej warstwie bieżnika. Takie rozwiązanie miało zapobiegać ryzyku przegrzewania opon i cel został z powodzeniem osiągnięty. Dlatego podobną redukcją grubości bieżnika zastosowano w przypadku wszystkich opon na sezon 2019. Konstrukcja ogumienia będzie zatem identyczna podczas wszystkich tegorocznych Grand Prix. Nowe opony przejściowe i deszczowe W tym roku pojawia się zupełnie nowe ogumienie przejściowe, zaprojektowane z myślą o pracy w szerszym zakresie warunków niż poprzednia wersja. Zapewni to znacznie bardziej skuteczne punkty przesiadki z opon slick i deszczowych, a także poprawione osiągi na mokrym torze. Zupełnie nowe są także opony deszczowe, których zmieniony profil zapewnia większą odporność na aquaplaning oraz lepsze prowadzenie w ulewnym deszczu. Brak zapasowych opon na mokre warunki W zeszłym sezonie homologowano dwa równoległe rodzaje opon deszczowych i przejściowych: jeden na wyższe temperatury i jeden na niższe. W tym roku opony stały się bardziej uniwersalne, więc nie ma już potrzeby stosowania dwóch różnych gam. Na cały sezon przygotowano tylko jeden rodzaj opon przejściowych oraz jedendeszczowych. Szerszy zakres pracy Zakres pracy opon w tym sezonie jest nieco większy, aby zredukować ryzyko przegrzewania. To sprawia, że okno pracy ogumienia jest także szersze. C1 110-140°C C2 110-135°C C3 105-135°C C4 90-120°C C5 85-115°C (C1 - najtwardsza mieszanka, C5 - najmiększa mieszanka)