Grand Prix Europy dopiero po raz czwarty zostanie rozegrana w Walencji, gdzie trzy lata temu Robert Kubica, wtedy kierowca teamu BMW-Sauber, zajął trzecie miejsce za Brazylijczykiem Felipe Massą (Ferrari) i Lewisem Hamiltonem (McLaren). Dwa lata temu Kubica dojechał do mety jako ósmy, rok temu był piąty, a wygrał Vettel. Wyścig w 2010 roku zakończył się karami nałożonymi na kilku kierowców przez sędziów za zbyt szybki zjazd do alei serwisowej na wymianę opon po wyjeździe na tor samochodu bezpieczeństwa. Ukarano w sumie dziewięciu kierowców, kary pięciu sekund otrzymali Jenson Button, Rubens Barrichello, Nico Huelkenberg, Robert Kubica, Witalij Pietrow, Adrian Sutil, Sebastien Buemi, Pedro de la Rosa i Vitantonio Liuzzi. Po ich doliczeniu Alonso awansował z dziewiątego na ósme miejsce, za Hiszpana spadł Sebastien Buemi, a na dziesiąte miejsce awansował Nico Rosberg wyprzedzając Pedro de la Rosę. Pozostałe miejsca w punktowanej, czołowej dziesiątce nie uległy zmianie. Robert Kubica pozostał na piątej pozycji. W tym roku Kubica nie startuje, nadal przechodzi rehabilitację po groźnym wypadku podczas rajdu samochodowego w Ligurii, do którego doszło 6 lutego. Polski kierowca Formuły 1 odniósł ciężkie obrażenia, groziła mu nawet amputacja dłoni. Przeszedł kilka operacji ręki, łokcia i nogi. W zespole Lotus Renault zastąpił go Niemiec Nick Heidfeld. Wyścig na ulicznym torze w Walencji ma w sumie 308,9 km długości. Kierowcy mają do przejechania 57 okrążeń, każde o długości 5419 m. Rekordzistą toru jest Niemiec Timo Glock z teamu Toyoty, który w 2009 roku przejechał jedno okrążenie w czasie 1.38,683. "Atmosfera wyścigu w Walencji jest podobna do tej w Monako, oprócz tego, że padok i garaże są większe, ale i tak wszystko się kręci wokół portu. Choć to tor uliczny, to średnia prędkość około 200 km/h najlepiej świadczy o skali trudności. Są długie proste, ale i zakręty, na których trzeba mocno hamować. Obiekt jest trudny technicznie, nie ma stref wyjazdowych, gdzie się można ratować np. w przypadku poślizgu. Wtedy uderzasz w bandę i kończysz jazdę. Trudne jest wyprzedzanie, jedyne naprawdę dobre miejsce to zakręt nr 12. W innych miejscach lepiej nie ryzykować" - ocenia tor w Walencji mistrz świata Sebastian Vettel. W Walencji jest 25 zakrętów w tym 14 lewych i 11 prawych. Prędkość maksymalna na prostej dochodzi do 315 km/h. Program GP Europy na torze w Walencji: 1 trening: piątek, 24 czerwca 2011 godz. 10.00 2 trening: piątek, 24 czerwca 2011 14.00 3 trening: sobota, 25 czerwca 2011 11.00 kwalifikacje sobota, 25 czerwca 2011 14.00 wyścig: niedziela, 26 czerwca 2011 14.00 - start