Reklama

Reklama

Formuła 1. Burmistrz Miami przeciwny wyścigowi Grand Prix

Burmistrz Miami na Florydzie Carlos Gimenez odwołał "podróż studyjną" przedstawicieli administracji hrabstwa do Singapuru, gdzie mieli się oni zapoznać z przebiegiem przygotowań do wyścigu Formuły 1, który odbędzie się tam 16 września.

Koszt wyjazdu m.in. szefów policji i straży pożarnej oraz przedstawicieli komitetu lobbującego za zorganizowaniem wyścigu F1 na ulicznym torze w Miami oszacowano na 18 tysięcy dolarów. Gimenez przyznał, że miasto nie widzi potrzeby ponoszenia takich wydatków, gdyż wyścig F1, który jest nadal tylko w sferze planów, to inicjatywa prywatnej grupy fanów. 

Pierwsze projekty zorganizowania w 2019 roku wyścigu F1 w Miami pojawiły się już prawie dwa lata temu, ale negocjacje w tej sprawie nie zakończyły się sukcesem. Według nieoficjalnych informacji powodem były zbyt wysokie stawki, jakie za prawo organizacji wyścigu żądała firma Liberty Media, zarządzająca prawami do F1.

Reklama

Ostatecznie rozmowy zakończono w drugiej połowie lipca 2018, choć jak zapewnił dyrektor zarządzający ds. komercyjnych F1 w Liberty Media Sean Bratches, zostały tylko przełożone na późniejszy termin.

"Mimo że chcielibyśmy, by wyścig w Miami był w kalendarzu na 2019 rok, to jednak pojawiło się wiele kwestii spornych wymagających doprecyzowania. W tej sytuacji projekt na przyszły rok nie jest możliwy do zrealizowania" - przyznał w oświadczeniu Bratches. Jak dodał, są jednak duże szanse, żeby pierwsze zawody F1 na Florydzie odbyły się za dwa lata.

Planowany uliczny wyścig nie spotyka się - zdaniem Gimeneza - z pozytywną oceną mieszkańców miasta, którzy obawiają się wielu utrudnień, w tym nadmiernego hałasu podczas kilku tygodni przygotowań.

W tym roku w USA odbędzie się jedna z rund MŚ. Gospodarzem rywalizacji zaplanowanej na 21 października będzie Austin w Teksasie.

Według nieoficjalnych informacji, przedstawiciele Miami będą jednak obserwatorami w Singapurze, dokąd zostali zaproszeni przez Liberty Media.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje