Testy w Barcelonie na żywo Nowy bolid Williamsa FW42 dotarł do Barcelony dopiero 20 lutego. Inne zespoły miały już wtedy za sobą dwa dni testów. Kłopoty z samochodem sprawiły, że kierowcy teamu z Grove Kubica i Russell przejechali w ubiegłym tygodniu tylko 88 okrążeń, z czego większość służyła zbieraniu danych. Kubica mówił, że podczas swojej sesji przejechał tylko 12 okrążeń w tempie zbliżonym do wyścigowego. Dla porównania, kierowcy Mercedesa pokonali 610 okrążeń.Williams chce więc za wszelką cenę nadrobić opóźnienie. Czy to jest jednak możliwe? Kubica uważa, że będzie o to bardzo trudno, bo do pierwszego wyścigu sezonu o Grand Prix Australii pozostało mało czasu. Mimo dotychczasowych problemów optymistą jest Russell.Na początku wtorkowych testów czas 21-letniego Brytyjczyka był daleki od najlepszych - 1.44,535. Kierowca Williamsa miał jednak inne zadania do wykonania na torze niż rywale. Potem Russell, który jechał na oponach C3, wyraźnie przyspieszył. Uzyskał wynik 1.21,102, co dawało mu ósmą pozycję na 10 kierowców. Nie obyło się bez kłopotów. Na jednym z okrążeń, na pierwszym zakręcie, Russell wyjechał na żwir, ale udało mu się wybrnąć z pułapki i wrócił na tor. O godz. 10:17 najlepszy czas wtorku ustanowił Pierre Gasly z Red Bulla. Jadąc na średnio twardych oponach (C3), osiągnął czas 1.18,647 i przez długi czas był liderem. 11:20 Czerwona flaga na torzeLando Norris z McLarena wylądował poza torem. Nie wyglądało to groźnie, ale trzeba było przetransportować bolid MCL34 do boksu. Oczywiście samochód został szczelnie zakryty czarną płachtą przed ciekawskimi spojrzeniami. Zespoły F1 pilnie strzegą swoich tajemnic. Sesja została zawieszona. 11:33 Zielona flaga na torzeBolid McLarena trafił do garażu, więc można było jeździć. Do końca porannej sesji pozostało wtedy 90 minut. Charles Leclerc z Ferrari od startu sesji przejechał tylko sześć okrążeń. Team z Maranello tłumaczył, że potrzebował czasu, żeby sprawdzić kilka rzeczy. Natomiast Russell "kręcił" coraz szybsze kółka. Poprawił wynik na 1.20.724, ale w klasyfikacji był ósmy. Nico Huelkenberg (Renault) i Lewis Hamilton (Mercedes) jako pierwsi pokonali dziś 50 okrążeń. Obaj koncentrowali się jednak na testowaniu nowych części niż na wyniku. Hamilton zajmował szóste miejsce (1.20,332), a Huelkenberg siódme (1.20,348). Ferrari poinformowało, że sprawdzano układ chłodzenia w bolidzie. Leclerc wrócił na tor i od razu pokazał się z dobrej strony. Z czasem 1.18,651 wskoczył na drugie miejsce spychając Russella na dziewiątą pozycję. Russell stale się poprawiał. Po 40 okrążeniach jego najlepszy czas wynosił 1.20,588. Chwilę później pojechał jeszcze lepiej. Rezultat 1.19,662 pozwolił mu awansować na szóste miejsce. Kwadrans przed końcem porannej sesji nastąpiła zmiana na pozycji lidera. Na czele zameldował się Antonio Giovinazzi z Alfa Romeo, który "wykręcił" czas 1.18,589. Włoch uzyskał ten wynik na oponach C4. Wyniki porannej sesji: 1. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) czas 1.18,589 - 56 okrążeń 2. Pierre Gasly (Red Bull) 1.18,647 - 61 3. Charles Leclerc (Ferrari) 1.18,651 - 20 4. Lance Stroll (Racing Point) 1.19,139 - 445. Kevin Magnussen (Haas) 1.19,644 - 846. George Russell (Williams) 1.19,662 - 467. Alex Albon (Toro Rosso) 1.19.689 - 398. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.20,332 - 839. Nico Hulkenberg (Renault) 1.20,348 - 80 10. Lando Norris (McLaren) 1.22,306 - 38 14.00 - rozpoczęła się popołudniowa sesja 14.40 Czerwona flaga Pechowo rozpoczęła się popołudniowa sesja dla Valtterego Bottasa z Mercedesa. Fin wyleciał poza tor i dlatego sesja została zawieszona. Mechanicy zespołu, który broni mistrzowskiego tytułu błyskawicznie zasłonili bolid. Dla "Srebrnych Strzał" jest to niezwykle ważne, bo testowane są nowe części aerodynamiczne. Potem zespół podał, że powodem zatrzymania się był problem z ciśnieniem oleju. Dlatego postanowiono wymienić jednostkę napędową, by kontynuować wtorkowy program testów. 14.48 Zielona flaga Sesja wznowiono dość szybko. Przerwa trwała tylko kilka minut. Gasly z Red Bull Racing wciąż jechał na średnio twardej mieszance opon C3. Podczas testów można korzystać z pięciu mieszanek, natomiast podczas wyścigu z trzech. Czytaj więcej o mieszankach opon na sezon 2019! 15.18 Vettel najszybszy Niemiec z Ferrari postarał się o najszybsze okrążenie. Sebastian Vettel osiągnął 1.18,206. 15.34 Teraz Gasly Niedługo później kolejna zmiana na liście najszybszych kierowców. Gasly "wykręcił" 1.17,715. To we wtorek pierwszy czas poniżej 1.18. To także najszybszy czas uzyskany podczas zimowych testów przez Red Bulla i najlepszy na mieszance C3. Vettel nie odpuszcza. Kierowca Ferrari również zszedł poniżej 1.18 - jego wynik to 1.17.925. Giovinazziego na liście najszybszych okrążeń wyprzedził jeszcze Lance Stroll. Brytyjczyk z Racing Point uzyskał 1.18.519. 16.00 100 okrążeń Magnussena Kevin Magnussen z Haasa został we wtorek pierwszym kierowcą, który przejechał 100 okrążeń. Russell we wtorek przejechał na torze więcej okrążeń niż cały zespół Williamsa w poprzednim tygodniu (88). W sumie pokonał ich ponad 100, a dokładnie 119. 16.30 Gasly też w klubie "100" Gasly dołączył do Magnussena i również miał na koncie już 100 okrążeń we wtorek. 17.13 Szybki Norris Norris z McLarena poprawił się o ponad trzy sekundy w porównaniu do rannej sesji, uzyskując 1.19,264. Po raz kolejny szybkie okrążenie zaprezentował też Stroll. Na mieszance C5, czyli najbardziej miękkiej z dostępnych, osiągnął 1.17,824, co dało mu drugą pozycję. 17.27 Norris szybszy niż Gasly Norris, który również korzystał z miękkiej mieszanki, był coraz szybszy. Najpierw 1.18,260, a potem 1.17,709. Wyprzedził tym samym Gasly'ego. 17.37 Czerwona flaga Kolejne kłopoty Norrisa. Kierowca McLarena zatrzymał się tuż po wyjechaniu z boksu. To wyglądało na problem mechaniczny, rano był problem z hydrauliką. Sesja został zawieszona. I znowu samochód Brytyjczyka został szczelnie zasłonięty, a auto trafiło na podnośnik. 17.48 Zielona flaga 17.54. Bottas na torze W samej końcówce wtorkowych testów na tor wrócił Bottas. Fin zdążył przejechać nawet siedem okrążeń. Najwięcej we wtorek kółek zrobił Gasly (136), przed Magsussenem (131), Russellem (119) i Aleksem Albonem z Torro Roso (103). Czytaj również: To ostatnia czterodniowa sesja testowa Formuły 1. Na ile jest ważna?