DTM. Inauguracja sezonu na belgijskim Spa-Francorchamps
W pierwszy weekend sierpnia na belgijskim torze Spa-Francorchamps zostaną rozegrane dwa pierwsze wyścigi tegorocznej edycji serii wyścigowej DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). W prywatnym zespole BMW Orlen Team ART kierowcą będzie Robert Kubica.

Przed wybuchem pandemii koronawirusa cykl DTM miał się rozpocząć 25 kwietnia i obejmować dziesięć weekendów (w każdym po dwa wyścigi) w kilku państwach Europy.Później zdecydowano, że start serii nastąpi dopiero w dniach 11-12 lipca w Norymberdze, ale organizator nie otrzymał zgody na organizację imprezy masowej od władz miasta.Ostatecznie jako pierwsi wyścig zorganizują Belgowie, ale zostanie rozegrany przy pustych trybunach i przy stosowaniu dla wszystkich uczestników rygorystycznych środków higieny.W piątek przewidziano dwa treningi, każdy po 45 minut. W sobotę pierwsza seria kwalifikacyjna rozpocznie się o godz. 10.50 i potrwa pół godziny. Nie jest podzielona na segmenty Q1, Q2 i Q3 jak w F1, liczy się tylko najlepszy czas.Start do wyścigu (trwa 55 minut + jedno okrążenie) zaplanowano na 13.25. W niedzielę kwalifikacje i start o tej samej porze.
Silnik BMW M4 DTM w samochodzie Kubicy to jednostka rzędowa, 4-cylindrowa o pojemności skokowej 1999 cm3. Waży 85 kg i osiąga do 9500 obrotów na minutę. Jego moc przekracza 600 koni mechanicznych. Paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 350 barów. Silnik jest turbodoładowany.
Punktacja w DTM jest taka sama jak w F1. Za 1. miejsce kierowca otrzymuje 25 pkt, za drugie - 18, za trzecie - 15. Dziesiąty na mecie wzbogaca swoje konto o 1 pkt.Dodatkowo przyznawane są punkty za trzy najlepsze czasy w kwalifikacjach. Zwycięzca dostaje 3 pkt, drugi zawodnik 2 pkt, a trzeci 1 pkt.Wyścig rusza ze startu zatrzymanego, spod świateł. Wcześniej jest przejeżdżane okrążenie rozgrzewkowe. Za falstart kierowcy otrzymują karą przejazdu przez aleję serwisową. Restart wyścigu jest restartem lotnym.W przypadku zagrożenia na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa. Nie ma "wirtualnej neutralizacji", zamiast niej pojawia się "slow zone". Wówczas w sektorze, w którym występuje niebezpieczeństwo, automatycznie włączane jest ograniczenie prędkości do 80 km/h. Takie rozwiązanie jest stosowane w wyścigach aut GT.Na cały weekend wyścigowy kierowcy mają do dyspozycji siedem kompletów opon na suchą nawierzchnię oraz sześć na mokrą. Każdy kierowca musi minimum raz podczas wyścigu odbyć pit-stop.W DTM kierowcy mają do dyspozycji system push-to-pass. Po wciśnięciu przycisku prowadzący samochód ma w silniku dodatkowe 60 koni mechanicznych przez... 5 sekund. Systemu można użyć 24 razy w trakcie wyścigu.Kierowcy w DTM mają tylko jednostronną komunikację radiowa, tylko oni mogą przekazywać zespołowi informacje. W odwrotną stronę jest to zakazane, choć jest wyjątek, gdy chodzi o slow zone.
Kalendarz DTM na sezon 2020 (obejmuje 18 wyścigów):
- Spa-Francorchamps (Belgia) 1-2 sierpnia
- Lausitzring (Niemcy) 15-16 sierpnia
- Lausitzring (Niemcy) 22-23 sierpnia
- Assen (Holandia) 5-6 września
- Nurburgring (Niemcy) 12-13 września
- Nurburgring (Niemcy) 19-20 września
- Zolder (Belgia) 9-11 października
- Zolder (Belgia) 17-18 października
- Hockenheim (Niemcy) 7-8 listopada
wha/ krys/








